Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Σε τροχιά ανάπτυξης το Λιμάνι του Λαυρίου


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 7120/13.02.13) του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με το δυνατότητες περαιτέρω αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Λιμανιού στο Λαυρίου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης,, αφού μας υπογράμμισε ότι το Υπουργείο προωθεί την ανάπτυξη όλων των λιμένων της χώρας τα οποία αποτελούν την «αιχμή του δόρατος» για την ανάπτυξη της πατρίδας μας, μας κοινοποίησε έγγραφο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου αναφορικά με τις δράσεις που έχουν αναληφθεί για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση και λειτουργία του λιμένα στους τομείς της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας, της ασφάλειας και της τιμολογιακής πολιτικής.
Στην ελπιδοφόρα για το μέλλον του λιμανιού απάντηση μεταξύ άλλων διαβάζουμε ότι «παραδίδεται εντός του μήνα ο νέος επιβατικός σταθμός 2700 τμ, ο οποίος έχει δυνατότητες να εξυπηρετήσει υπερδιπλάσιες από τις υπάρχουσες γραμμές ακτοπλοΐας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κρουαζιέρα μέχρι να κατασκευαστεί ο Σταθμός Κρουαζιέρας στα Νότια Κρηπιδώματα του Λιμένα.  Έως το 2015 -16 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του Προαστιακού έως το Λαύριο γεγονός που θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο την πρόσβαση στο λιμάνι με μέσα μαζική μεταφοράς, γεγονός που αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων του λιμένα (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, yachting). Παρά το γεγονός ότι το λιμάνι θεωρείται ασφαλές σε όλες τις καιρικές συνθήκες, η διοίκηση του λιμένα θα δημοπρατήσει εντός του 2013 για την περαιτέρω θωράκιση του λιμανιού από τους νότιους – νοτιοανατολικούς ανέμους επιτυγχάνοντας με αυτό το έργο κόστους 43 εκατ τον διπλασιασμό της χωρητικότητας του Λιμένα και ακόμα καλύτερες συνθήκες ασφαλείας. Σε ότι αφορά τις γραμμές Ro-Ro το λιμάνι του Λαυρίου υποδέχεται ήδη σε εβδομαδιαία βάση (Ισραήλ – Κύπρος – Λαύριο) διαπραγματεύεται δεύτερη γραμμή που θα συνδέει Λαύριο – Θεσσαλονίκη – Τουρκία και έχει επεκταθεί ο χώρος Προσωρινής Εναπόθεσης (Τελωνειακός Χώρος) στα 10000 τμ με πλήρη κάλυψη του Κώδικα Ασφαλείας ISPS. Σε ότι αφορά την Κρουαζιέρα κατόπιν ενεργειών της νέας Διοίκησης ο Λιμένας για πρώτη φορά το 2012 είχε “homeporting” σε εβδομαδιαία βάση ενώ για το 2013 έχει ήδη συμφωνηθεί η ίδια διαδικασία με την ίδια εταιρία με δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με άλλες δύο εταιρίες (τις μεγαλύτερες του χώρου) για ανάληψη όλου του τομέα κρουαζιέρας από αυτές. Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί λόγω των δυσχερών οικονομικών καταστάσεων και λαμβάνεται μέριμνα ώστε ο λιμένας να είναι ανταγωνιστικός. Με την καινούρια πολιτική των Αττικών Λιμένων όπου ο κάθε λιμένας θα καθορίσει τον στρατηγικό του προσανατολισμό και την ενιαία τιμολογιακή πολιτική ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσδιορισμοί. Ο Λιμένας του Λαυρίου έχει καθαρά τουριστικό προσανατολισμό με ελάχιστη εμπορική κίνηση σε αντίθεση με τους λιμένες Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, διότι δεν υπάρχει υποδομή “logistics” στην περιοχή. Με το σύστημα των Αττικών Λιμένων θα μειωθεί η ανταγωνιστικότητα των λιμένων και θα ενταθεί η συμπληρωματικότητά τους έτσι ώστε να εξειδικευτούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με τη νέα διοίκηση από τν Ιανουάριο του 2012 ο Οργανισμός κατάφερε σε περίοδο ύφεσης να τριπλασιάσει τα κέρδη του και λόγω της αναμόρφωσης της τιμολογιακής του πολιτικής ενώ το 2011 το μέγεθος των φορτίων σε παλέτες ήταν 49,68 τόνοι, το 2012 και παρά την διεθνή ύφεση το αντίστοιχο μέγεθος ανήλθε σε 1562,7 τόνους».

Κατόπιν όλων αυτών εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για τα αποτελέσματα της προσπάθειας της νέας διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, θα είναι στο πλευρό της προσπάθειας που καταβάλλεται για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, το οποίο θεωρεί ότι μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή και κομβικό πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, όπως άλλωστε ήταν σαφές και από την ερώτηση που κατέθεσε. Ελπίζουμε ότι στα πλαίσια του συστήματος Αττικών Λιμένων δεν θα υπάρξουν αντίρροπες παρεμβάσεις που θα υποβαθμίσουν το Λιμάνι του Λαυρίου προς όφελος κάποιου άλλου λιμένα της Αττικής, μικρότερου ή μεγαλύτερου. Οι δυνατότητες του λιμανιού του Λαυρίου είναι πολύ μεγάλες και για χρόνια έμειναν αναξιοποίητες. Χαιρόμαστε που επιτέλους καταβάλλεται συστηματική προσπάθεια για την αξιοποίηση και ανάπτυξή του.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου