Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Δεν συμφωνεί τελικά το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως στην δημιουργία ενιαίου Συντονιστικού Φορέα για τα ελικόπτερα! Η ΔΗΜΑΡ θα επανέλθει


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 5068/12.12.12) των Βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βασίλη Οικονόμου, Γιάννη Πανούση, Ασημίνας Ξηροτύρη, Μαρίας Γιαννακάκη και Δημήτρη Αναγνωστάκη  αναφορικά με την δημιουργία Ενιαίου Συντονιστικού Φορέα για τα πτητικά μέσα κοινής ωφελείας και τις διαδικασίες προμήθειας ελικοπτέρων και ανταλλακτικών για τις ανάγκες του Ελληνικού Κράτους, οι απαντήσεις των Υπουργείων αποκαλύπτουν μια εντυπωσιακή ασυνεννοησία. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, «στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υπάγεται η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αποστολή της οποίας είναι, μεταξύ άλλων, η προετοιμασία, η κινητοποίηση και ο συντονισμός δράσης του δυναμικού και των μέσων πολιτικής προστασίας της χώρας για την αντιμετώπιση κάθε μορφής καταστροφών στο πλαίσιο υφιστάμενου σχετικού σχεδιασμού ανά κατηγορία κινδύνου. Για το σκοπό αυτό είναι επιφορτισμένη για την κατάρτιση, σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, του ετήσιου προγράμματος προμηθειών όλων των μηχανικών μέσων που απαιτούνται για την πολιτική προστασία της χώρας. Ως εκ τούτου ήδη λειτουργεί φορέας με ενιαίο συντονιστικό ρόλο ως ανωτέρω, για τις ανάγκες του οποίου έχουν εγγραφεί οι αναγκαίες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Τέλος τόσο οι ακολουθούμενες διαδικασίες για τη μίσθωση, συντήρηση και επισκευή των εναέριων μέσων, όσο και ο καθορισμός των επιμέρους προτεραιοτήτων και η διαχείριση των σχετικών πιστώσεων ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των συνερωτώμενων Υπουργείων». Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αθανάσιος Σκόρδας, μας απάντησε ότι «το Υπουργείο επεξεργάζεται πρόταση για μείωση των Αναθετουσών Αρχών ώστε να είναι δυνατή η συγκέντρωση και ομαδοποίηση των αιτημάτων για προμήθειες με στόχο 1) αποτελεσματικότερη διαχείριση των δημοσίων συμβάσεων, 2) μείωση του κόστους προμηθειών, 3)βελτιστοποίηση της ποιότητας των αγαθών και υπηρεσιών μέσω της συγκέντρωσης των διαδικασιών, της αξιοποίησης εμπειρότερου προσωπικού και της χρήσης τυποποιημένων τεχνικών προτύπων». Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, μας απάντησε ότι «η δημιουργία ενιαίου συντονιστικού φορέα πτητικών μέσων έχει εξεταστεί και στο παρελθόν και αποφασίστηκε η μεταφορά της μοίρας ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας, όπου εδρεύει η Μοίρα Αεροπλάνων με σκοπό την εξοικονόμηση κονδυλίων και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών… Η Διεύθυνση Εναέριων Μέσων του Υπουργείου Ναυτιλίας αντιμετωπίζει θετικά τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα συντονισμού των πτητικών μέσων, εφόσον το Λιμενικό Σώμα – Ελλ. Ακτοφυλακή διατηρήσει τις αρμοδιότητές του, λαμβάνοντας υπόψη και τη διαφορετικότητα στον τρόπο διαχείρισης, αποστολής, εκπαίδευσης και συντήρησης των μέσων του καθώς αυτά αποτελούν στρατιωτικά μέσα. Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας, σε μια μακροσκελή απάντησή του αναφέρει ότι «… είναι εμφανής η ανομοιογένεια και οι διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των οργανισμών του δημοσίου στον κατεχόμενο στόλο ελικοπτέρων, στο καθεστώς πτητικής λειτουργίας τους και στο χρηματοδοτικό πλαίσιο που υπάγεται η προμήθειά τους…η προμήθεια ελικοπτέρων δυνάμενων να επιτελούν το σύνολο των αποστολών όλων των Υπηρεσιών του Δημοσίου, θα απαιτούσε την επιλογή ελικοπτέρων που θα κάλυπταν ολόκληρο το φάσμα επιχειρησιακών απαιτήσεων και να ήσαν εξοπλισμένα με το σύνολο του επιχειρησιακού εξοπλισμού που απαιτείτο προς τούτο, γεγονός που θα επιβάρυνε οικονομικά παρά θα δημιουργούσε οικονομίες κλίμακος… η σύσταση τυχόν Ενιαίου Φορέα Συντονισμού των πτητικών μέσων της χώρας εκτιμάται ότι δεν θα προσέφερε στη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνικών μέσων, οικονομικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού. Αντίθετα το σκοπό αυτό υπηρετεί η ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των οικείων Υπηρεσιών σε επίπεδο λειτουργικής – τεχνικής υποστήριξης και επιχειρησιακής συνεργασίας, προς την κατεύθυνση δε αυτή καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια».  Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, μας απάντησε ότι « το έργο του προτεινόμενου φορέα εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΘΑ».
Από όλα αυτά προκύπτει ότι: Για το Υπουργείο Οικονομικών ο προτεινόμενος φορέας υπάρχει, για το Υπουργείο Ανάπτυξης καλό είναι να δημιουργηθεί όπως και για το Υπουργείο Ναυτιλίας για το δε Υπουργείο Δημόσιας Τάξης δεν μπορεί να υπάρξει λόγω της ανομοιογένειας των αποστολών!
Προφανώς το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης γνωρίζει προμηθευτές, εργοστάσια δηλαδή, που εξειδικεύονται το κάθε ένα ξεχωριστά στην κάθε αποστολή που προβλέπεται για τους διάφορους φορείς του Ελληνικού Κράτους. Εμείς προτείνουμε να συγκεντρωθούν όλες οι ανάγκες για ανταλλακτικά και μέσα προκειμένου να προκηρυχθούν ανάλογα με τις ανάγκες μεγαλύτεροι διαγωνισμοί ώστε να επιτευχθούν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Θεωρούμε ότι ο συντονισμός των πτητικών μέσων μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα μέσω ενός φορέα, το οποίο θα μεριμνά ώστε κάθε φορά να είναι σε διάθεση κατάλληλο πτητικό μέσο για την όποια ανάγκη δημιουργείται. Ο Υπουργός θεωρεί ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω συνεργειών μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων κάθε φορά. Προφανώς έχουμε διαφορετική προσέγγιση. Θα επανέλθουμε στο συγκεκριμένο ζήτημα διευκρινίζοντας ακόμα περισσότερο την πρότασή μας προς τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθώς φαίνεται ότι οι υπηρεσίες που υπάγονται σε αυτόν του διοχέτευσαν πληροφορίες προκειμένου να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς προμήθειας πτητικών μέσων και ανταλλακτικών το οποίο κατά τη γνώμη μας δημιουργεί άνευ ουσιαστικού λόγου επιπρόσθετο κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό.  
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου