Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Τροποποίηση του Ν. 4014/2011 προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που εντοπίζονται στις υπό ένταξη στα σχέδια πόλης περιοχές

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
6832
Ημερομ. Κατάθεσης
07.02.13




ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής


Κύριε Υπουργέ,

Στην προσπάθεια διευθέτησης των ζητημάτων της αυθαίρετης δόμησης ψηφίστηκε ο Νόμος 4014/2011. Στο συγκεκριμένο νόμο μεταξύ άλλων καθίσταται σαφής η πρόθεση ή αν θέλετε η επιθυμία της πολιτείας για μελλοντική ένταξη των νομιμοποιηθέντων αυθαιρέτων σταδιακά στα σχέδια πόλης, γεγονός που θα επιτρέψει και την μελλοντική πολεοδομική οργάνωση των περιοχών όπου βρίσκονται αυθαίρετα. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα δεν γίνεται κανένας επί της ουσίας διαχωρισμός στις διάφορες κατηγορίες αυθαιρέτων, γεγονός που αποτελεί τρόπον τινά αδικία σε βάρος των ιδιοκτητών αυθαιρέτων που επιθυμούν την ένταξη τους σε Σχέδια Πόλης και έχουν προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες , πολλές φορές μάλιστα με μεγάλα προσωπικά έξοδα. Σήμερα ένας σημαντικός αριθμός αυθαιρέτων βρίσκεται σε Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ή σε Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου όπου είναι σε εξέλιξη μελέτες πολεοδόμησης οι οποίες όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί, στις περισσότερες περιπτώσεις με ευθύνη της πολιτείας. Σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα στο Δήμο Λαυρίου με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών και Εκπολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου, οι ίδιοι οι κάτοικοι έχουν χρηματοδοτήσει τις μελέτες πολεοδόμησης (αυτοχρηματοδότηση) λόγω της αδυναμίας της τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλων φορέων να συμβάλλουν στην χρηματοδότηση των μελετών. Κατά τη γνώμη μας οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές με εγκεκριμένα ΓΠΣ ή σε περιοχές παραθεριστικής κατοικίας πρέπει να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο καθώς πολλές από αυτές θα ήταν ήδη νόμιμες εάν οι διαδικασίες πολεοδόμησης δεν διαρκούσαν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια. Εάν διατηρηθεί η ίδια αντιμετώπιση των αυθαιρέτων ανεξάρτητα από το εάν εντάσσονται σε ΓΠΣ ή περιοχές Β΄ κατοικίας το αποτέλεσμα θα είναι να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες για ένταξη σε εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο, με άμεσες αρνητικές συνέπειες για την οργανωμένη πολεοδομικά και περιβαλλοντικά ανάπτυξη των περιοχών, με έλλειψη υποδομών και χώρων κοινής ωφελείας, όπως πχ χώροι πρασίνου και αποχετευτικά δίκτυα. Κατά τη γνώμη μας η κατηγορία των ιδιοκτητών αυθαιρέτων που έχουν προβεί στις διαδικασίες ένταξης σε σχέδια πόλης πρέπει να αντιμετωπίζονται πιο ευνοϊκά ούτως ώστε να μην ατονήσει και να μην τορπιλιστεί η προσπάθειά τους να ενταχθούν σε αυτά. Εάν μάλιστα υιοθετηθεί η σχετική τροπολογία που σας έχει καταθέσει η Ομοσπονδία Εξωραϊστικών και Εκπολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου Λαυρεωτικής, θα προκύψει πέραν των άλλων ωφελειών για το δημόσιο συμφέρον και σημαντικό οικονομικό όφελος, αφού μόνο στη ΖΟΕ Δ’ του Δήμου Λαυρεωτικής υφίστανται 2730περίπου αυθαίρετα κτίσματα και μόνο τα παράβολα που θα εισπράξει το δημόσιο από αυτά ξεπερνά τα τρία εκατομμύρια ευρώ.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Προτίθεστε να υιοθετήσετε την τροπολογία που σας έχει προτείνει η Ομοσπονδία Εξωραϊστικών και Εκπολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου Λαυρεωτικής, με την οποία θα υπάρξει σαφής διαχωρισμός και ευνοϊκότερη αντιμετώπιση των ιδιοκτητών αυθαιρέτων τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης σε Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ή σε Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να επιταχυνθούν σημαντικά όλες οι πολεοδομικές διαδικασίες γεγονός που θα αποτελέσει και σημαντική πολιτική παρέμβαση για την επανεκκίνηση των κλάδων της οικονομίας που δραστηριοποιούνται στην οικοδομική δραστηριότητα;       
                                                                              

   -Ο-
     ΕΡΩΤΩΝ  


                 ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
                                                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου