Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
1166
Ημερομ.Κατάθεσης
02.09.13




ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Οικονομικών



Κύριε Υπουργέ,

Επανερχόμαστε στο ζήτημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης (Αρ. Πρωτ. 5249/18.12.2012) στην οποία ποτέ δεν απαντήσατε για ευνόητους μάλλον λόγους. Όπως ορθώς είχαμε προβλέψει ο καθορισμός υψηλού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης λειτούργησε αποτρεπτικά για τους καταναλωτές γεγονός που αναπόφευκτα μείωσε και τις δυνατότητες προσπορισμού εσόδων για το ελληνικό κράτος. Ταυτόχρονα η υψηλή επιβάρυνση με φόρους της τιμής του πετρελαίου κίνησης λειτουργεί ανασταλτικά και για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων ενώ επιβαρύνει υπέρογκα τις τιμές μεταφοράς προϊόντων με συνακόλουθο αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λεγόμενου «καλαθιού της νοικοκυράς»,την μείωση της κατανάλωσης και τελικά την μείωση των εσόδων του κράτους από την έμμεση φορολογία. Το επιχείρημα της εξίσωσης των φόρων πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης ως μέτρο αντιμετώπισης της λαθρεμπορίας καυσίμων είναι ορθό, δεν εξηγεί όμως την υπερβολικά υψηλή τιμή της επιβάρυνσης. Με το σκεπτικό αυτό προτείνουμε να διατηρηθεί μεν το μέτρο της εξίσωσης των φόρων επί του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, να παραμείνουν δηλαδή ίδιες οι επιβαρύνσεις για το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αλλά να καθοριστεί ο φόρος σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τα σημερινά. Η εκτίμηση μας είναι ότι εάν το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης διατίθενται σε τιμές κατά πολύ χαμηλότερες (το πολύ στο ένα ευρώ ανά λίτρο όταν αυξάνεται πολύ η διεθνής τιμή του πετρελαίου), η κατανάλωση θα αυξηθεί κατακόρυφα φέρνοντας τελικά πολύ μεγαλύτερα έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό. Παράλληλα θα μειωθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής για όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το πετρέλαιο ως ενεργειακή πηγή και θα μειωθεί σημαντικά και η επιβάρυνση των προϊόντων υψηλής κατανάλωσης όπως είναι τα είδη πρώτης ανάγκης από την μείωση του κόστους μεταφοράς ενισχύοντας και πάλι τις δυνατότητες κατανάλωσης. Ταυτόχρονα στη χώρα μας θα είναι δυνατή η αύξηση των όγκου χερσαίων μεταφορών από τρίτες χώρες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις υποδομές της χώρας και των λιμανιών της ως διαμετακομιστικά κέντρα και το αποφεύγουν λόγω του κόστους χερσαίων μεταφορών, γεγονός που θα συνεπάγεται επιπρόσθετες πηγές εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό. Τέλος, η προτεινόμενη μείωση του φόρου θα καταστήσει ασύμφορη τελικά την μετακίνηση των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας στη Βουλγαρία και τα Σκόπια μόνο για την προμήθεια καυσίμων και μέσων θέρμανσης. Θεωρούμε ότι η δραστική μείωση του συγκεκριμένου έμμεσου φόρου, ο οποίος επηρεάζει άμεσα το επίπεδο και το κόστος διαβίωσης στη χώρα μας, θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού όσο και για την επίτευξη μεγαλύτερης ανταγωνιστικότητας για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Η διατήρηση τέλος της εξίσωσης του φόρου επιτρέπει την διατήρηση του σκεπτικού αντιμετώπισης της λαθρεμπορίας καυσίμων.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

Προτίθεστε να προβείτε σε δραστική μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων σε ότι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ούτως ώστε να επιτύχετε αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού από την αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων και την αύξηση της κατανάλωσης που συνεπάγεται η μείωση των τιμών από τις φθηνότερες μεταφορές;


-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου