Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

"Με το Μνημόνιο μπήκαμε σε νέα χειρότερη εποχή" (13-05-2011)

Συνέντευξη του Ανεξάρτητου Βουλευτή Αττικής και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Πανελλήνιου Άρματος Πολιτών Βασίλη Οικονόμου για την ηλεκτρονική εφημερίδα http://rp-stage.gr


1.Στην αυτοκριτική του ο Βασίλης Οικονόμου πως χαρακτηρίζει τον Βουλευτή Περιφέρειας Αττικής Βασίλη Οικονόμου;
Προσπαθώ με κάθε τρόπο να βρίσκομαι καθημερινά κοντά στα προβλήματα των συμπολιτών μου και να παρεμβαίνω γι αυτά μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προτείνοντας λύσεις. Συμμετέχω όσο το δυνατόν πιο συχνά σε συλλογικές διαδικασίες και δεν αποφεύγω να πω τα πράγματα με το όνομά τους όταν κρίνω ότι υπάρχουν θέματα που εξυπηρετούν πρόσκαιρα κάποια ιδιωτικά συμφέροντα αλλά μακροπρόθεσμα υπονομεύουν το κοινό καλό. Με ενδιαφέρουν εξαιρετικά τα μεγάλα και μικρά προβλήματα της καθημερινότητας όπου προσπαθώ οι παρεμβάσεις μου να είναι πρακτικές και οι προτάσεις μου υλοποιήσιμες. Το γραφείο μου είναι καθημερινά ανοικτό στους συμπολίτες μου. Όλες μου οι ενέργειες αποσκοπούν στην υποστήριξη των κοινών μας συμφερόντων. Δεν είμαι «τηλεοπτικός σταρ» (δεν πολιτεύομαι με όρους δημοσίων σχέσεων). Για μένα υπάρχει μια και μόνη ικανοποίηση. Η αγάπη των συμπολιτών μου. Θυμίζω ότι σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, αυξάνω τις ψήφους μου, γεγονός που νομίζω ότι είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς μου. Σας θυμίζω 1996:6100, 2000:13200, 2004: 18300, 2007: 27000, 2009:35100.

2.Ποιο είναι κατά τη προσωπική σας άποψη το κυρίαρχο θέμα στη πολιτική σκηνή σήμερα;

Είναι σαφές ότι κυρίαρχο θέμα είναι η οικονομία, το Μνημόνιο και οι συνέπειες που αυτή η πολιτική επιφέρει στον ελληνικό λαό και στην χώρα. Με την υπογραφή του Μνημονίου από την κυβέρνηση τον περσινό Μάιο, μπήκαμε σε νέα εποχή, δυστυχώς χειρότερη για τον λαό.

3. Πόσο ρεαλιστικά βλέπετε το αύριο σε σχέση με τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση σήμερα; (Που θα πάει το δημόσιο χρέος, ποια θα είναι η αξιοπιστία μας στο εξωτερικό, και άλλα πολλά)

Είναι πλέον κοινή παραδοχή ότι τα μέτρα και η πολιτική που υιοθετεί η κυβέρνηση σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, οδηγούν σε μια ακόμα μεγαλύτερη καταστροφή. Όχι απλώς δεν προσφέρουν λύσεις, αλλά αντίθετα δημιουργούν πολλά περισσότερα αδιέξοδα τόσο στο παρόν αλλά και πολύ περισσότερο στο δυσοίωνο μέλλον μας. Το δημόσιο χρέος θα εκτοξευτεί στο 150% του ΑΕΠ στην περίπτωση βέβαια που επιτευχθούν οι στόχοι του Μνημονίου, στόχοι που αποδεικνύεται καθημερινά πλέον ότι δεν μπορούν να επιτευχθούν και γι αυτό βρισκόμαστε ήδη στο 160% του ΑΕΠ δημόσιο χρέος. Όσο συνεχίζει η κυβέρνηση να αποδέχεται παράλογους και ανέφικτους στόχους τόσο θα υποχωρεί περαιτέρω η αξιοπιστία μας και θα απαξιώνεται η διεθνής εικόνα μας. Ο τελευταίος μάλιστα στόχος της αποκομιδής 50 δις ευρώ από την πώληση (ή αξιοποίηση ή εκποίηση) της δημόσιας περιουσίας αποδεικνύει ότι όσοι εμπλέκονται στον σχεδιασμό της οικονομικής πολιτικής δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματική οικονομία τόσο στην χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ακόμα και αν αυτή είναι η πραγματική αξία των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων στις σημερινές οικονομικές συνθήκες δεν πρόκειται να πιάσουμε αυτό το ποσό. Κατά συνέπεια το μόνο αποτέλεσμα που φέρνει και μάλιστα άμεσα αυτή η πολιτική είναι η διάλυση του κοινωνικού ιστού, το κλείσιμο νοσοκομείων και σχολείων, η ραγδαία και μη αναστρέψιμη αύξηση της ανεργίας, η εξαθλίωση χιλιάδων συνταξιούχων με την συρρίκνωση των συντάξεων κάτω από τα όρια της φτώχειας, η κατάργηση κάθε κοινωνικής πρόνοιας και κάθε οικονομικής ενίσχυσης προς συνανθρώπους μας όπως οι ΑμεΑ, η εξαθλίωση εργαζομένων που δεν μπορούν πλέον να προσπορίζονται τα προς το ζην μέσα από την εργασία τους, η διάλυση της μεσαίας τάξης που αποτελούσε τις τελευταίες δεκαετίες την ραχοκοκαλιά της ανάπτυξής μας, οι εκπτώσεις σε ζητήματα εθνικής κυριαρχίας και εθνικής άμυνας, η κατάργηση συλλογικών δικαιωμάτων που αποκτήθηκαν με αγώνες και θυσίες και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος για τις επόμενες γενιές που θα τις οδηγήσουν στην μαζική και οριστική μετανάστευση ώστε να ανοίξει ο δρόμος μετατροπής της χώρας μας σε αποθήκη ψυχών μεταναστών που ενοχλούν τις πλούσιες γειτονιές της Βόρειας Ευρώπης. Όσο συνεχίζεται αυτή η πολιτική τόσο πιο αβέβαιο και σκοτεινό θα είναι το μέλλον της πατρίδας μας.

4. Θα θέλατε να μας πείτε την γνώμη σας για τον Καλλικράτη και την εικόνα που παρουσιάζει η τοπική αυτοδιοίκηση τους 4 μήνες της εφαρμογής του; (Καλύτερα αποτελέσματα στη τοπική αυτοδιοίκηση ή έκανε δυσκολότερη την αντιμετώπιση των προβλημάτων στους Δήμους;)
Η διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, αν το δούμε ως σκοπιμότητα είναι σωστή, από την άποψη ότι έπρεπε να αναμορφωθεί ο διοικητικός χάρτης της χώρας και να δοθούν περισσότερες αρμοδιότητες στους Δήμους, ως δομής που βρίσκεται άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινότητα του πολίτη. Η βιασύνη και η προχειρότητα όμως με την οποία εφαρμόστηκε ο Καλλικράτης δημιουργεί δυστυχώς πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία τα είχα επισημάνει και στην Βουλή δια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με παρεμβάσεις μου. Υπάρχουν πολλές αστοχίες τόσο στον γεωγραφικό καθορισμό των νέων Δήμων όσο και στον τρόπο μεταβίβασης των αρμοδιοτήτων από τις Νομαρχίες στους Δήμους και τις Περιφέρειες. Μεγάλο «αγκάθι» παραμένει η οικονομική υποστήριξη των νέων Αυτοδιοικητικών Δομών που έχουν «φορτωθεί» με αρμοδιότητες χωρίς να έχουν προβλεφθεί οι πόροι για την υλοποίησή τους, ενώ δεν έχουν στελεχωθεί με το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό οι νέες υπηρεσίες. Εδώ και 4 μήνες γίνεται μια προσπάθεια από τις Αυτοδιοικητικές Αρχές να καλυφθούν τα κενά που δημιούργησε η βεβιασμένη πολιτική μεταρρύθμιση. Σε κάθε περίπτωση τα όποια θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει ο Καλλικράτης δεν έχουν φανεί ακόμα, καθώς βρισκόμαστε ακόμα στο στάδιο της διόρθωσης των αστοχιών και των παραλήψεων. Εάν η κυβέρνηση συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς την ολοκλήρωση του Καλλικράτη, πολύ φοβάμαι ότι το 2013 θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι χάθηκε μια πολύτιμη τετραετία για τους Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες.

5. Ο Βουλευτής Βασίλης Οικονόμου τι έκανε μέχρι σήμερα για την Περιφέρεια Αττικής που τον εξέλεξε;
Η απαρίθμηση των παρεμβάσεων και των θεμάτων που έχω πάρει θέση και έχω αναδείξει στην Βουλή και την δημόσια συζήτηση θα ήταν ίσως κουραστική. Νομίζω ότι όλοι πλέον γνωριζόμαστε και ο καθείς γνωρίζει τι έχει προσφέρει ο κάθε Βουλευτής Επιγραμματικά μπορώ να πω ότι έχω παρέμβει πολλές φορές για όλα τα ζητήματα του κοινωνικού κράτους και της κοινωνικής πρόνοιας (παιδεία, υγεία, συγκοινωνίες) έχω καταθέσει πολλές προτάσεις για το μέλλον της Αττικής και προκάλεσα δημόσιες συζητήσεις για την πορεία που θέλουμε ως τοπική κοινωνία να ακολουθήσει η Περιφέρεια της Αττικής με πολλές προτάσεις μου να έχουν υιοθετηθεί από όλα σχεδόν τα κόμματα. Δυστυχώς όμως ακόμα οι περισσότερες προτάσεις που έχω καταθέσει δεν έχουν υλοποιηθεί, ενώ έχω επιμείνει και έχω πιέσει προς όλες τις κατευθύνσεις για τα ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης. Δεν έχω αποδεχτεί ποτέ την διαχρονική λογική των κυβερνήσεων να αντιμετωπίζουν την Περιφέρεια της Αττικής ως προάστιο των Αθηνών και τους κατοίκους της ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας στις πλάτες των οποίων μπορούν να «φορτωθούν» όλα τα προβλήματα της πρωτεύουσας και του Λεκανοπεδίου. Πολλές φορές έχω συνδράμει στην ανατροπή επαχθών για το μέλλον της περιοχής μας αποφάσεων. Τέλος έχω αναδείξει και έχω ζητήσει λύσεις για προβλήματα που η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων μου θεωρεί «μικρά και ευτελή» τα οποία όμως αποτελούν καθημερινό βάσανο για την μεγάλη όμως πλειοψηφία των συμπολιτών μου.

6. Τι σας αρέσει και τι θα θέλατε να εξαφανιστεί από «προσώπου γης» στη Περιφέρεια Αττικής;

Μου αρέσει το ότι ζω σε μια περιοχή με τεράστιες δυνατότητες οικονομικής, κοινωνικής και πολιτισμικής ανάπτυξης, με ανθρώπους ενεργούς, σκεπτόμενους και πρόθυμους να εργαστούν σε μια κοινή πορεία για ένα καλύτερο αύριο για εμάς και τα παιδιά μας, σε ένα φυσικό περιβάλλον μοναδικό που επιτρέπει την οικονομική ανάπτυξη χωρίς την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας. Με ενοχλεί η διαχρονική προσέγγιση των προβλημάτων μας από τις κυβερνήσεις που θεωρούν ότι εύκολα μπορούν να «φορτώσουν» τα όποια προβλήματα των Αθηνών (πχ απορρίμματα, λαθρομετανάστες κλπ) στην Περιφέρειά μας. Η αντιμετώπιση της περιοχής μας ως «αποθήκη προβλημάτων» θα ήθελα να εκλείψει στο μέλλον και γι΄ αυτό το σκοπό αγωνίζομαι από την αρχή της πολιτικής μου διαδρομής.

7. Σαν κάτοικος της Περιφέρειας για ποιο από όλα τα προβλήματα που μας ταλαιπωρούν λέτε και εσείς. «Έχουν δίκιο δεν πάει άλλο;»

Η Περιφέρειά μας έχει πολλές ιδιομορφίες λόγω της έκτασής της και ανάλογα με την περιοχή που μένει ο καθένας από εμάς οι προτεραιότητες διαφοροποιούνται. Στην Ανατολική και Βόρεια Αττική θεωρώ απαράδεκτο να υπάρχουν τόσοι πολλοί Δήμοι που δεν έχουν ακόμα αποχετευτικό σύστημα και οι ανάγκες καλύπτονται από βόθρους που παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα. Σημαντικό επίσης είναι το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών που παρά τις δεσμεύσεις, τις εξαγγελίες και σε κάποιες περιπτώσεις και τις μελέτες εξακολουθεί να μην καταρτίζεται Ενιαίος Συγκοινωνιακός Χάρτης για όλη την Αττική, με επίκεντρο τα μέσα σταθερής τροχιάς ώστε να αποκτήσουμε επιτέλους αστικές συγκοινωνίες. Με απογοητεύει επίσης το γεγονός ότι παρά τις επίσημες δεσμεύσεις των τριών τελευταίων κυβερνήσεων το αναγκαίο Νομαρχιακό Νοσοκομεία Ανατολικής Αττικής παραπέμπεται για μια ακόμη φορά στις καλένδες του μέλλοντος. Ο κατάλογος του «έχουν δίκιο οι κάτοικοι, δεν πάει άλλο» είναι πολύ μακρύς. Στην Δυτική Αττική πάλι το κυρίαρχο πρόβλημα είναι η ρύπανση του περιβάλλοντος, που παρά το ότι είναι διαπιστωμένη η αναγκαιότητα παρέμβασης, παρά το ότι εξαγγέλθηκαν τεράστια προγράμματα απορρύπανσης και Πράσινης Ανάπτυξης δεν έχει γίνει το παραμικρό. Η Δυτική Αττική ειδικά στο συγκεκριμένο ζήτημα από «πρότυπο Πράσινης Ανάπτυξης» όπου στηρίχθηκε το μεγαλύτερο τμήμα της προεκλογικής καμπάνιας της σημερινής κυβέρνησης, εξελίσσεται σε «μνημείο εγκατάλειψης και αδιαφορίας» με επιπτώσεις δυστυχώς για το σύνολο των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.
8. Συνεχίζει ο κόσμος να ζητάει «ρουσφέτια»; Ποιο ήταν το πιο παράξενο «ρουσφέτι» που σας ζήτησαν και με ποιο τρόπο το αντιμετωπίσατε;
Ο κόσμος δεν ζητάει από εμένα «ρουσφέτια» καθώς πιστεύει ότι δεν μπορώ να τα ικανοποιήσω αφού δεν είμαι πλέον στην πλειοψηφία. Εγώ πάντως επιμένω να προσπαθώ να βοηθήσω όταν οι συμπολίτες μου ζητάνε βοήθεια για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ζητάνε δουλειά, οποιαδήποτε δουλειά. Ειδικά σήμερα που η ανεργία καταγράφει τα δικά της ιστορικά υψηλά ποσοστά και ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφηθεί από τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας, είναι πολλοί αυτοί που ρωτούν εάν έχω κάτι υπόψη μου, όχι για να παρέμβω αλλά απλώς για να καταθέσουν το βιογραφικό τους. Σας πληροφορώ μάλιστα ότι οι άνθρωποι αυτοί ανήκουν σε όλες τις μορφωτικές και επαγγελματικές κατηγορίες και δεν έχουν ούτε προκαταλήψεις ούτε απαιτήσεις για εργασία ανάλογη με τα προσόντα τους. Μακάρι να είχα την δυνατότητα να βοηθούσα όλους αυτούς τους ανθρώπους! Παράξενα «ρουσφέτια» δεν μου έχουν ζητήσει και δεν νομίζω ότι θα μου ζητήσουν και ποτέ λόγω του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρομαι και πολιτεύομαι.

9. Το μήνυμά σας στους πολίτες που σας εμπιστεύτηκαν;
Σε αυτή την οικονομική, πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα που βιώνουμε το μήνυμα μου είναι να μην τρομοκρατούνται και να μην δέχονται την αφαίρεση των δικαιωμάτων τους για να υπηρετηθούν ξένα προς την χώρα μας και τον ελληνικό λαό συμφέροντα. Να αποδείξουν ότι στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν ούτε αδιέξοδα ούτε μονόδρομοι και ότι δεν υπάρχει κανένας ξένος παράγοντας που γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματά μας και έχει τις λύσεις για εμάς και το καλό μας. Οι λύσεις υπάρχουν, είναι απλές σε σύλληψη και εφαρμογή και εναπόκειται αποκλειστικά και μόνο σε εμάς τους Έλληνες να αποφασίσουμε για την πορεία που θέλουμε να ακολουθήσουμε και ως χώρα και ως κοινωνία. Αν θέλουμε να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μια καλύτερη χώρα και μια καλύτερη κοινωνία πρέπει να αναλάβουμε την τύχη μας στα χέρια μας. Στην αντίθετη περίπτωση όσα μας κληροδότησαν οι προηγούμενες γενιές θα χαθούν και θα αφήσουμε πίσω μας συντρίμμια και ολόκληρες χαμένες γενιές. Στον πόλεμο που μας κήρυξαν τα ξένα και τα εγχώρια οικονομικά συμφέροντα μπορούμε και πρέπει να βγούμε νικητές. Η απογοήτευση και η μοιρολατρία δεν μας ταιριάζουν. Όλοι μαζί μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον και για εμάς και για τα παιδιά μας. Αρκεί να μην μας θεωρούν δεδομένους και να είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το παρόν στα προσκλητήρια της πατρίδας και του λαού. Εγώ δεν θα κουρνιάξω στην θαλπωρή της εύκολης λύσης και της σίγουρης κρυψώνας αλλά για να ικανοποιήσω τον εαυτό μου και την οικογένειά μου. Την ώρα των μεγάλων ανατροπών και των σκληρών ρήξεων όλοι μας θα ματώσουμε και θα δοκιμαστούμε. Και ουδείς θα ξεφύγει παριστάνοντας τον παραπλανημένο ή ανήξερο περιηγητή από το πουθενά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου