Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

''Χωρίς ραντάρ ελέγχου πλόων πέντε λιμάνια της χώρας''

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
5145
Ημερομ. Κατάθεσης
13.12.12







ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου


Με δυσκολίες πραγματοποιείται ο εντοπισμός των παράνομων φορτίων σε πολλά λιμάνια της χώρας, καθώς επί  μεγάλο χρονικό διάστημα τα συστήματα ραντάρ VTS, που διαθέτουν τα λιμεναρχεία Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πειραιά και Λαυρίου βρίσκονται εκτός λειτουργίας.
Λόγω της διακοπής συντήρησης στο Σύστημα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων, οι «πύργοι ελέγχου» των εν λόγω λιμεναρχείων υπολειτουργούν. Το τεράστιο πρόβλημα, που άπτεται της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, οφείλεται, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου, σε οικονομικούς λόγους.
Ειδικότερα, αναφέρεται ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε, όταν έληξε η σύμβαση, που υπήρχε με την εταιρία Intracom, η οποία είχε αναλάβει το έργο της συντήρησης των μηχανημάτων. Παρότι έπρεπε να ακολουθήσει διενέργεια διαγωνισμού, κάτι τέτοιο δεν έγινε και η συγκεκριμένη εταιρεία συνέχισε για ορισμένο χρονικό διάστημα τη συντήρηση των μηχανημάτων. Ωστόσο, πριν λίγο καιρό σταμάτησε τη συντήρηση ζητώντας από το ελληνικό κράτος χρηματική αποζημίωση για το χρονικό διάστημα, που παρείχε τεχνική υποστήριξη εκτός σύμβασης.
Επιπρόσθετα, αναφέρεται ότι ιδιαίτερα σοβαρό κρίνεται το πρόβλημα και στην περιοχή του Ιονίου πελάγους, καθώς τα λιμεναρχεία δεν δύνανται να γνωρίζουν άμεσα, με δικά τους μέσα και σε πραγματικό χρόνο τη θέση των πλοίων. Λόγω της αδυναμίας λειτουργίας του ραντάρ, οι λιμενικοί δεν μπορούν να γνωρίζουν άμεσα, εάν κάποιο πλοίο μπορεί να κριθεί ύποπτο, είτε για μεταφορά παράνομου φορτίου, είτε για παράνομη μεταφορά μεταναστών, ώστε να μπορούν να το ελέγξουν, πριν βγει από τον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
Να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή χρησιμοποιείται από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και των λαθρεμπόρων, προκειμένου να μεταφέρουν με μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία παράνομους μετανάστες, κυρίως στις ιταλικές ακτές έναντι υψηλής χρηματικής αμοιβής, ενώ έχουν εκτυλιχθεί και τραγωδίες με πλοία που μετέφεραν παράνομους μετανάστες και βυθίστηκαν, όπως στις αρχές Ιανουαρίου του έτους 2011, ανοιχτά της Κέρκυρας. Επίσης, στην ίδια θαλάσσια περιοχή ουκ ολίγες φορές έχουν εντοπιστεί πλοία, που μεταφέρουν ποσότητες ναρκωτικών ουσιών ή ποσότητες λαθραίων τσιγάρων.
Να σημειώσουμε ότι προσφάτως (7.12.2012) καταθέσαμε ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Ναυτιλίας και Αιγαίου και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη σχετικά με σωρεία προβλημάτων (ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και σε προσωπικό, πόροι για ανεφοδιασμό υπαρχόντων πλωτών και χερσαίων μέσων) που παρατηρούνται στο λιμεναρχείο Ραφήνας.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο Κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Δεδομένης της αναγκαιότητας για ασφαλή ναυσιπλοΐα, σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η πλήρης λειτουργία του Συστήματος Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων στα ανωτέρω λιμεναρχεία της χώρας, προκειμένου α. τα λιμεναρχεία να δύνανται να γνωρίζουν άμεσα τη θέση των πλοίων, β. να καθίσταται δυνατός ο άμεσος εντοπισμός μεταφοράς παράνομων φορτίων;



ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Γιαννακάκη Μαρία

Οικονόμου Βασίλης

Ρεπούση Μαρία

Τσούκαλης Νίκος

Φούντα Νίκη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου