Σας καλωσορίζουμε στην
καθιερωμένη ενημέρωση της Σχολής Εθνικής Άμυνας από την Βουλή των Ελλήνων, για
τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά μας θέματα.
Μιλώντας εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς, έχω την ευκαιρία να σας
παραθέσω την άποψή μας, την θεώρηση μας και την στρατηγική μας για την
εξωτερική πολιτική και την άμυνα. Πολύ σημαντικό για μας θα είναι να
ακούσουμε την δική σας άποψη και να
υπάρξει η δική σας συμβολή στην συζήτηση, όχι μόνο μέσω των ερωτήσεων σας, αλλά
και μέσω της κατάθεσης της εμπειρίας σας, καθώς όλοι σας βρίσκεστε στην πρώτη
γραμμή των Ενόπλων Δυνάμεων και θέτετε καθημερινά σε κίνδυνο την ίδια την
ζωή σας, στον κοινό αγώνα για μια
υπερήφανη και δυνατή Ελλάδα.
Στη νέα διεθνή κατάσταση η Ελλάδα οφείλει να ασκεί
πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική. Πρέπει να διερευνήσει και να αξιοποιήσει τις
δυνατότητες συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα με τις μεγάλες, αναπτυσσόμενες
οικονομίες της Ρωσίας, της Κίνας, της Ινδίας, κ.λπ., αλλά και χώρες που μας
προτείνουν στρατηγική συνεργασία βάθους, όπως το Ισραήλ. Η αντιρρόπηση, έναντι
των σημερινών μονόπλευρων σχέσεων με τις ΗΠΑ, θα εξασφαλίσει μεγαλύτερα
περιθώρια ελευθερίας και ελιγμών στην εξωτερική μας πολιτική προς όφελος των
εθνικών μας συμφερόντων.
Η αναζωογόνηση της συνεργασίας στον ενεργειακό τομέα, στον
εμπορικό, ευρύτερα τον οικονομικό τομέα, με τις χώρες αυτές πρέπει να αποτελεί στρατηγικό αίτημα της ελληνικής
εξωτερικής πολιτικής που πρέπει να τεθεί στο επίκεντρο της προσοχής. Η Ελλάδα,
στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και της διεθνούς πρακτικής, οφείλει να
προχωρήσει –ύστερα από σχετική προετοιμασία – στον ορισμό των δικών
της ΑΟΖ και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ερευνών και εκμετάλλευσης
ενεργειακών κοιτασμάτων και του όποιου
πλούτου εντοπιστεί στην περιοχή.
ΑΟΖ - υφαλοκρυπίδα
-
Σε
αυτή την χρονική στιγμή δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντά μας η δημιουργία νέας
έντασης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Στόχος να εξαντληθούν τα
περιθώρια επίτευξης συμφωνίας με την Τουρκία χωρίς να θίγονται τα κυριαρχικά
μας δικαιώματα.
-
Το
ότι πρέπει να ανακηρυχθεί η ΑΟΖ για να ξεκινήσουμε έρευνες και εκμετάλλευση
πιθανών ενεργειακών κοιτασμάτων, είναι μύθος διότι αυτό μπορεί να γίνει και
μόνο με την χρήση της ελληνικής
υφαλοκρηπίδας η οποία και υπάρχει
αφ' εαυτής και δεν χρειάζεται
να ανακηρυχθεί. Χρειάζεται όμως να οριοθετηθεί μεταξύ όμορων
κρατών και, σε περίπτωση διαφωνίας, να παραπεμφθεί με κοινό συμφωνητικό προς
επίλυση στο αρμόδιο Διεθνές Δικαστήριο. Η ΑΟΖ, από την άλλη πλευρά, πρέπει να
ανακηρυχθεί και ακολούθως να οριοθετηθεί από τα ενδιαφερόμενα κράτη.
-
Στην περίπτωση της
υφαλοκρηπίδας η άσκηση δικαιωμάτων εξερεύνησης και εκμετάλλευσης των φυσικών
πόρων δεν υπόκειται σε περιορισμούς. Τα δικαιώματα του
παράκτιου κράτους είναι αποκλειστικά και απόλυτα. Οποιαδήποτε δραστηριότητα
τρίτων (κράτους, επιχειρήσεων, ερευνητικών φορέων), εξαρτάται απολύτως από τη
συναίνεση του παράκτιου κράτους (άρθρο 77, παρ. 2, Σύμβ. Η.Ε.). Πρόκειται για
ένα σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της ΑΟΖ.
Η Ελλάδα, μέλος της ΕΕ, μετέχει σε διεθνείς οργανισμούς
και σε περιφερειακές συνεργασίες και προωθεί
σχέσεις στο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, με τον
Αραβικό κόσμο και άλλες χώρες.
Η ΔΗΜΑΡ χαιρέτησε τις λαϊκές εξεγέρσεις κατά των αυταρχικών και
ανελεύθερων καθεστώτων της Τυνησίας, της Αιγύπτου, αλλά και του Μπαχρέιν και
της Υεμένης. Το ίδιο απερίφραστη ήταν και η έκφραση της συμπαράστασης στις
δυνάμεις που κινήθηκαν ενάντια στο δικτατορικό καθεστώς του Καντάφι.
Υπογράμμισε από τη πρώτη στιγμή ότι η επιμονή του Καντάφι να διατηρηθεί με κάθε
μέσο στην εξουσία έχει ως αποτέλεσμα το αιματοκύλισμα του λιβυκού λαού, ότι
είναι απολύτως αναγκαία η παρέμβαση του ΟΗΕ στην κατεύθυνση της ειρηνικής
επίλυσης της κρίσης, της λήξης του εμφυλίου πολέμου και της μετάβασης σε
δημοκρατική ομαλότητα. Προσθέτοντας ότι, σε κάθε περίπτωση, η χώρα μας δεν
πρέπει να εμπλακεί σε πολεμικές επιχειρήσεις. Και μετά τις καταιγιστικές
επιδρομές για την καταστροφή της πολεμικής μηχανής του δικτατορικού καθεστώτος,
η ΔΗΜΑΡ επέμεινε στην ανάγκη πραγματικής κατάπαυσης του πυρός και αναζήτησης
ειρηνικής λύσης μέσα από διαπραγματεύσεις για τη μετάβαση από τον Καντάφι σε
δημοκρατική ομαλότητα.
Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει, στο πλαίσιο της ΕΕ,
πρωτοβουλίες, ώστε να αναθερμανθεί η Συνθήκη της Βαρκελώνης και να
αναζωογονηθεί το πρόγραμμα MEDA-EUROMED για την προώθηση κλίματος αμοιβαίας
εμπιστοσύνης και συνεργασίας των χωρών του ευρωπαϊκού νότου και της αφρικανικής
Μεσογείου και κυρίως στήριξής τους.
Η θέση της χώρας σε μια περιοχή, όπου υπάρχουν χρόνια προβλήματα και βρίσκουν την έκφρασή τους παλιές και σύγχρονες διεθνείς αντιθέσεις, προσδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εξωτερική της πολιτική και στις επιλογές που γίνονται στο πεδίο αυτό.
H ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι
η εξωτερική πολιτική της χώρας οφείλει:
-να βρίσκεται στο
πλευρό όσων αγωνίζονται για την υπεράσπιση της διεθνούς νομιμότητας και να
αντιτίθεται στις επεμβάσεις και τους πολέμους.
-να προωθεί την ειρηνική
λύση των διαφορών με τις γειτονικές χώρες, θέτοντας τέλος στο κυνήγι των
εξοπλισμών.
Ειδικότερα:
-Να στηρίζει μια δίκαιη
λειτουργική και βιώσιμη λύση στο
Κυπριακό, που να τερματίζει την κατοχή και να ακυρώνει διχοτομικά
τετελεσμένα, να διασφαλίζει την επανένωση του τόπου και του λαού, Ελληνοκυπρίων
και Τουρκοκυπρίων, καθώς και το δικαίωμα όλων των προσφύγων για επιστροφή. Μια
τέτοια λύση δύναται να εξασφαλιστεί μόνο μέσα στο συμφωνημένο πλαίσιο δικοινοτικής, διζωνικής ομοσπονδίας με
πολιτική ισότητα, όπως περιγράφεται από τα σχετικά ψηφίσματα του ΟΗΕ. Λύση
σύμφωνη με το διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο, που να εδράζεται στις Συμφωνίες
Υψηλού Επιπέδου του 1977 και 1979 και να προνοεί μετεξέλιξη της Κυπριακής
Δημοκρατίας από ενιαίο σε ομοσπονδιακό
κράτος, με μία κυριαρχία, μία ιθαγένεια, μία διεθνή προσωπικότητα.
Να προωθεί λύση ασφάλειας για όλους τους Κυπρίους,
Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους: χωρίς κατοχικά στρατεύματα, παρωχημένα
συστήματα εγγυήσεων και μονομερή δικαιώματα επέμβασης τρίτων, τα οποία άλλωστε
είναι ξένα προς τον τρόπο λειτουργίας της ΕΕ. Η αποτελεσματική συμμετοχή της
επανενωμένης Κύπρου στην ΕΕ θα αποτελέσει την καλύτερη δυνατή εγγύηση για την
ασφάλεια και ευημερία όλων των Κυπρίων.
Να στηρίζει μέτρα για την οικονομική ενίσχυση των
Τουρκοκυπρίων, εφόσον συντείνουν στην επαναπροσέγγιση των δυο Κοινοτήτων και
την επανένωση της νήσου. Στόχος πρέπει να είναι η επίλυση του Κυπριακού, η
οποία θα έλυνε αμέσως και το όλο ζήτημα της «απομόνωσης».
-Να υποστηρίζει την ευρωπαϊκή
πορεία και ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, και τον σαφή και αταλάντευτο
ευρωπαϊκό προσανατολισμό της γείτονος, υπό την προϋπόθεση του σεβασμού του
ευρωπαϊκού κεκτημένου και της πλήρωσης των κριτηρίων της Κοπεγχάγης: σε καμία
περίπτωση η Τουρκία δεν μπορεί να παραμένει όμηρος της Ελλάδας ή της Κύπρου,
όμως δεν μπορεί και αυτή με την σειρά της να εξακολουθήσει να μην αναγνωρίζει
μία χώρα μέλος της ΕΕ, να αρνείται επίμονα να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις της
που απορρέουν από το Πρωτόκολλο της Άγκυρας το οποίο η ίδια υπέγραψε.
Να καθιστά σαφές ότι η Ελλάδα δεν θέλει νέες εντάσεις και
νέο κυνηγητό εξοπλισμών ανάμεσα στις δύο χώρες. Τα προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
μπορούν και πρέπει να επιλυθούν με διάλογο
στη βάση του διεθνούς δικαίου.
Η Τουρκία οφείλει να
άρει το casus belli, να συναινέσει στην παραπομπή του θέματος της υφαλοκρηπίδας
στη Χάγη, να σταματήσει τις παράλογες αιτιάσεις της για τις γκρίζες ζώνες
και να εργαστεί ενεργά για την επίλυση του Κυπριακού στο πλαίσιο των αποφάσεων
των διεθνών οργανισμών.
Η εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, η οποία θα
επηρεαστεί τα μάλα από τις εξελίξεις στο Κυπριακό, θα απελευθερώσει την
ελληνική εξωτερική πολιτική από την αναγκαστική αντιπαλότητα με την Τουρκία και θα αναδείξει τις δύο χώρες ως κύριους μοχλούς
προώθησης ειρηνικής και γόνιμης περιφερειακής συνεργασίας στα Βαλκάνια και τη
Μεσόγειο.
Η παρουσία μας στον σκληρό πυρήνα της Ένωσης δημιούργησε
ένα εθνικό και διπλωματικό κεκτημένο για εμας. Η προσπάθεια της Τουρκίας να
ενταχθεί στην ΕΕ την υποχρεώνει να αποδεχθεί την νέα πραγματικότητα που
διαμορφώσαμε και η οποία περιγράφει το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να
κινηθεί, δηλαδή την μετατροπή των
Ελληνοτουρκικών διαφορών σε ευρωτουρκικών. Διαφορές που πρέπει να λυθούν πάνω σε
τρεις άξονες όπως η συμφωνία του Ελσίνκι καθόρισε: α) οι διεκδικήσεις και οι αμφισβητήσεις του οποιουδήποτε θα πρέπει
να τίθενται στη βάση του διεθνούς δικαίου, β) στη βάση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης και γ) των διεθνών συνθηκών.
Ο προσδιορισμός των ευρωτουρκικών σχέσεων , είναι πλέον το
νέο πλαίσιο μιας Εθνικής Πολιτικής, Συμπληρωματικά μπορούμε να ορίσουμε ως
στοιχεία αυτής της πολιτικής, την προσφυγή στο Δικαστήριο της Χάγης, για την
επίλυση του προβλήματος της υφαλοκρηπίδας, την αποδοχή του Διεθνούς Δικαίου της
Θάλασσας από την Τουρκία, την άρση του casus belli και συνεπώς την άμεση
αποκλιμάκωση της έντασης στο Αιγαίο
-Να επιδιώκει την άμεση
απεμπλοκή και οριστική διευθέτηση του προβλήματος της ονομασίας της FYROM με
την υιοθέτηση μιας σύνθετης ονομασίας γεωγραφικού ή χρονικού προσδιορισμού,
έναντι όλων, και την εκπόνηση από τη χώρα μας μιας ανοικτής πολιτικής,
οικονομικής, πολιτισμικής πρότασης ευρύτατης συνεργασίας με τις βαλκανικές
χώρες.
-Να θεωρεί την ευρωπαϊκή
προοπτική των κρατικών οντοτήτων της ΝΑ Ευρώπης ως την βέλτιστη εξέλιξη για τη σταθερότητα και την ειρήνη στην
περιοχή και να παρέχει κάθε είδους βοήθεια στις χώρες αυτές, για την όσο το
δυνατόν συντομότερη ικανοποίηση του αιτήματός τους για έναρξη διαπραγματεύσεων
με την ΕΕ και ένταξη σε αυτήν.
-Να υποστηρίζει την ευρωπαϊκή
πορεία της Σερβίας, την συντομότερη δυνατή
έναρξη υλοποίησης του Συμφώνου Σύνδεσης και Σταθερότητας και τη διεκδίκηση ρόλου μεσολαβητή σε οποιαδήποτε διαφορά
προκύψει μεταξύ Σερβίας – ΕΕ καθώς και τη συνηγορία υπέρ της κατάργησης των
θεωρήσεων εισόδου των Σέρβων πολιτών στις χώρες μέλη της ΕΕ, ταυτόχρονα με την
έναρξη σε ισχύ της ενδιάμεσης εμπορικής συμφωνίας. Να προωθεί ακόμη τη συνεργασίας στο πεδίο του τουρισμού,
των μεταφορών και της ενέργειας, που
έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.
-Να συμμετέχει ενεργά σε διεθνείς πρωτοβουλίες για δικαιοσύνη και ειρήνη στην Εγγύς Ανατολή με
την αμοιβαία αναγνώριση δυο ανεξάρτητων κρατών, Ισραήλ και Παλαιστίνης, και το
σεβασμό της κρατικής οντότητας του Λιβάνου και να ενώνει τη φωνή της με άλλες
ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τον άμεσο τερματισμό της κατοχής στο Ιράκ.
-Να εκφράζει την αλληλεγγύη της στους λαούς που
αμφισβητούν τα αυταρχικά-δικτατορικά
καθεστώτα και στο αίτημα για ελευθερία και δημοκρατία που εξαπλώνεται στο
σύνολο σχεδόν των χωρών του αραβικού κόσμου.
-Να υπερασπίζεται το αίτημα των χωρών του «τρίτου κόσμου» για ουσιαστική βοήθεια από τους διεθνείς
οργανισμούς ώστε να αντιμετωπιστεί στοιχειωδώς το ζήτημα των χαοτικών
ανισοτήτων, που καταδικάζει έναν ολόκληρο κόσμο στην εξαθλίωση και την
ασθένεια. Να παρέχει, όπως έχει δεσμευτεί (όλες οι χώρες του «πρώτου κόσμου»),
το 0,7% του ΑΕΠ της ως βοήθεια προς τις
χώρες αυτές
-
Τα
τελευταία χρόνια οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας έχουν καταφέρει ευτυχώς να
υπάρχει ένα μίνιμουμ συναίνεσης στους βασικούς άξονες της εξωτερικής πολιτικής,
του τρόπου προάσπισης και προώθησης των συμφερόντων μας στην ευρύτερη περιοχή.
-
Η
άσκηση αποτελεσματικής εξωτερικής πολιτικής, στηρίζεται στη χάραξη εθνικής
αποτρεπτικής πολιτικής, που προϋποθέτει τον χαρακτήρα της παλλαϊκής άμυνας, η
οποία μπορεί με την ενίσχυση με υψηλού επιπέδου μέσα να λειτουργήσει
αποτρεπτικά και να περιφρουρήσει τα εθνικά δίκαια.
-
Το
γεγονός ότι είμαστε μια χώρα μέλος της ΕΕ μας δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση
με τους γείτονες παρόλο που οι σχέσεις είναι κυρίως οικονομικού επιπέδου και
συναλλαγών και η πολιτική ασφάλειας εξαντλείται προς το παρόν στο ζήτημα
αποτροπής εισόδου στην ΕΕ λαθρομεταναστών (FRONTEX) χωρίς ακόμα να έχουν επιτευχθεί
τα επιθυμητά αποτελέσματα.
-
Θέση
της ΔΗΜΑΡ είναι ότι πρέπει να επεκτείνουμε την Νομισματική Ένωση και σε άλλους
τομείς. Η οικονομική ενοποίηση πρέπει να αντιστοιχεί σε ανεπτυγμένους
πολιτικούς θεσμούς και σε ώριμες διαδικασίες δημοκρατικής ενοποίησης αλλά
πρέπει επίσης να εξελιχθεί και σε ένα ενιαίο σύστημα αμυντικής πολιτικής.
Δηλαδή πρέπει να καταστήσουμε σαφές σε όλα τα επίπεδα ότι τα σύνορα της Ελλάδας
είναι τα σύνορα της Ευρώπης και κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης και παραβιάσεων
είναι αμφισβήτηση και παραβίαση των ευρωπαϊκών συνόρων. Η προάσπιση λοιπόν των
ευρωπαϊκών συνόρων από το σύνολο των χωρών της ΕΕ εκτός του ότι θα είναι και ο
κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για όσους ενδεχομένως θέλουν να δημιουργήσουν
προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή θα έχει και σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην
εθνική μας οικονομία καθώς δεν θα έχουμε την ανάγκη τόσο μεγάλων εξοπλιστικών
προγραμμάτων, δεν θα χρειάζεται να συντηρούμε τόσο μεγάλο αριθμό στρατιωτικού
προσωπικού και θα ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την σταθερότητα και την ειρήνη
στην περιοχή μας.
Εξοπλιστικά προγράμματα:
Η δημιουργία και η λειτουργία ενός
Αμυντικού Δόγματος, προϋποθέτει την ισορροπία δυνάμεων με την Τουρκία έτσι ώστε
να ασκηθεί μια Εξωτερική Πολιτική που να βασίζεται στην αμυντική
ικανότητα και να χαραχθεί η Εθνική Στρατηγική, εφόσον υφίσταται η δυνατότητα
ισχυρής αποτροπής ως αναπόσπαστο στοιχείο και αυτό, της Εθνικής
Εξωτερικής Πολιτικής. Και απαιτείται αυτή η ικανότητα και η χάραξη ενός
Αμυντικού Δόγματος με δυνατότητα ισχυρής αποτροπής, καθώς δεν διασφαλίζει
ακόμα την χώρα μας, μια κοινή Ευρωπαϊκή Πολιτική Άμυνας και Εξωτερικής
Πολιτικής ώστε να εναποθέσει η χώρα την άμυνά της σε αυτή την κοινή Ευρωπαϊκή
πολιτική και να μεγιστοποιηθεί το μέρισμα ειρήνης από την δραστική μείωση
των αμυντικών δαπανών. Λόγω της ιδιαιτερότητας της θέσης της χώρας μας που
αναφέραμε προηγούμενα ,πρέπει μόνοι μας να φροντίσουμε την άμυνα μας, πρέπει να
μάθουμε να στηριζόμαστε στα πόδια μας.
Τα τελευταία χρόνια η χώρα μας
υλοποίησε μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα και κατά κοινή ομολογία έχει στη
διάθεσή της τα κατάλληλα οπλικά συστήματα για την αποτροπή κάθε κινδύνου.
Ευτυχώς παρά τα όσα έχουν καταγγελθεί για την αξία αυτών των οπλικών συστημάτων
και για περίεργες συμφωνίες που ελέγχει η δικαιοσύνη δεν έχουμε αυτή τη στιγμή
την ανάγκη να εφαρμόσουμε και εξοπλιστικά προγράμματα σε αυτή την οικονομική
κατάσταση που είμαστε.
Υπάρχουν προβλήματα με τις
συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων που απορρέουν από τα εξοπλιστικά
προγράμματα των προηγούμενων ετών τα οποία θα πρέπει η κυβέρνηση άμεσα να
ρυθμίσει καθώς πέραν του ότι θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής
οικονομίας αφού θα φέρουν χρήματα στην χώρα μας, θα αιμοδοτήσουν και την
αμυντική μας βιομηχανία δίνοντας την ευκαιρία να αναδιοργανωθεί, να
λειτουργήσει ανταγωνιστικά και να αναπτυχθεί.
Τα αναλώσιμα που χρειάζονται οι
Ένοπλες Δυνάμεις μπορούν να κατασκευάζονται και σε μεγάλο βαθμό κατασκευάζονται
στις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες.
Αμυντική Βιομηχανία
Υπάρχουν πολλά προβλήματα κυρίως
οικονομικά. Δυστυχώς για πολλά χρόνια η αμυντική βιομηχανία ήταν
προσανατολισμένη αποκλειστικά στα συμβόλαια με το ελληνικό κράτος και τις
συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Σήμερα που δεν υπάρχει ούτε η ανάγκη
ούτε η δυνατότητα νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων το μέλλον φαίνεται αβέβαιο.
Όμως η ελληνική αμυντική βιομηχανία έχει την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες να
αναλάβει συμβόλαια για τρίτες χώρες, να συμμετέχει στην υλοποίηση προγραμμάτων
ξένων εταιριών για τμήματα οπλικών συστημάτων και να αναπτύξει δραστηριότητες
σε άλλα αντικείμενα όπως είναι η βιομηχανία οχημάτων, τα εξαρτήματα που
χρειάζονται τα πτητικά μέσα για την συντήρησή τους, η ναυπήγηση και επιδιόρθωση
– συντήρηση εμπορικών πλοίων. Το ελληνικό κράτος πρέπει να διασφαλίσει τους
χρηματοοικονομικούς όρους που θα επιτρέψουν στην αμυντική μας βιομηχανία να
συμμετέχει σε τέτοια προγράμματα και να διεκδικήσει συμβόλαια στο εξωτερικό.
Αμυντικό Δόγμα – Διάρθρωση Ενόπλων
Δυνάμεων
Στη Δημοκρατική Αριστερά
πιστεύουμε σταθερά ότι πρέπει να προβούμε στην ενίσχυση των ανατολικών συνόρων,
στην απαρέγκλιτη εφαρμογή στην διάταξη των Ενόπλων Δυνάμεων, απέναντι στον
πραγματικό κίνδυνο και όχι έναντι εφευρισκομένων κινδύνων που εκδηλώνονται π.χ.
στη Ήπειρο, στην Μακεδονία ή στην Πελοπόννησο. Οι τελευταίες κυβερνήσεις
άνοιξαν στρατόπεδα και Κέντρα Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, ικανοποιώντας
τοπικιστικά και ανούσια αιτήματα, αδυνατίζοντας τη διάταξη της πρώτης
γραμμής, ιδρύοντας μεραρχίες στην Τρίπολη και στην Ήπειρο , ιδρύοντας μονάδες
που διασκορπούνται στην Ήπειρο και στην Μακεδονία, ενώ δεν προχωρά η
αναδιάρθρωση των μονάδων, δεν κλείνουν άχρηστα στρατόπεδα (τα οποία θα
μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι Ο.Τ.Α.) με την επίκληση μη πραγματικών Με τις
παρεμβάσεις κόψαμε κάθε σκέψη για επανάληψη της μεθόδου επαναφοράς αποστράτων
γεγονός που εάν επαναλαμβανόταν θα ήταν πλήγμα για το ηθικό αλλά και για το
αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι γεγονός ότι χωρίς ηθικό, χωρίς πειθαρχία,
χωρίς πεποίθηση δικαίου δεν υπάρχουν αξιόμαχες Ένοπλες Δυνάμεις. Επιδίωξή
μας είναι να υπάρξει αξιοκρατία στις κρίσεις των στελεχών και να απομακρυνθούμε
οριστικά από φαινόμενα κομματισμού. Απαιτείται εθνική συμφωνία από τις
πολιτικές δυνάμεις ώστε να διατηρηθεί το αξιόμαχο Για εμάς η
συναίνεση και η συμφωνία πάνω σε εθνικά ζητήματα και στην αποτελεσματική
λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων θα πρέπει να είναι εθνικό κεκτημένο και βάση
για τις εθνικές επιτυχίες και την ευόδωση των δίκαιων ζητημάτων που θέτει η
χώρα μας. Αυτό το εθνικό κεκτημένο πρέπει όλοι με πράξεις και αληθινή
συνεισφορά να περιφρουρήσουμε σήμερα.
Εσείς αποτελείτε το μέλλον των
Ενόπλων Δυνάμεων. Εσείς αποτελείτε την εγγύηση για την εδραίωση του αισθήματος
ευθύνης και την εγγύηση για το υψηλό φρόνιμα των Ενόπλων Δυνάμεων, έτσι ώστε οι
στόχοι που θέτει ο Ελληνικός Λαός και η Πολιτική Ηγεσία να είναι εφικτοί και
υλοποιήσιμοι. Εσείς είστε η αυριανή Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και από εσάς
περιμένουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Σας έχουμε εμπιστοσύνη, πρέπει να
μας θεωρείτε στο πλευρό σας, μαζί θα υλοποιήσουμε τους μεγάλους Εθνικούς μας
Στόχους. Σας καλωσορίζω για άλλη μια φορά στη Βουλή των Ελλήνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου