Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2011

Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αργολίδα και την Αρκαδία

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΒΟΥΛΗΣ

Αριθ. Πρωτ.19043

Ημερομ. Κατάθεσης 07.07.11




Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Κύριε Υπουργέ,

Ως γνωστόν όταν η οικονομία μιας χώρας αντιμετωπίζει προβλήματα σαν και αυτά της Ελλάδας, ένας από τους τρόπους αντιμετώπισής των είναι και η πραγματοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων από το κράτος, η πραγματοποίηση δηλαδή δημοσίων επενδύσεων ικανών να αναθερμάνουν την οικονομία, να περιορίσουν το μέγεθος και τις συνέπειες της ανεργίας, να διευρύνουν την φορολογική βάση και να τονώσουν παντοιοτρόπως τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού. Σε αυτή την κρίση, οφείλουμε να επενδύσουμε στην δημιουργία αναπτυξιακών υποδομών ικανών να δώσουν ώθηση στις τοπικές κοινωνίες και βέβαια στην Περιφέρεια από όπου μπορεί να προκύψει σημαντική ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας από την τόνωση μεταξύ άλλων και του εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού.

Ως μια από τις βασικότερες υποδομές στην Ευρώπη θεωρούνται τα δίκτυα σταθερής τροχιάς όπως ο Σιδηρόδρομος. Αντίθετα στην χώρα μας η κυβερνητική επιχειρηματολογία συστηματικά απαξιώνει τον σιδηρόδρομο σε μια προσπάθεια διαμόρφωσης κοινωνικής συναίνεσης για την πλήρη αποχώρηση του δημοσίου από τον στρατηγικό αυτό τομέα. Η ανάπτυξη μάλιστα ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ιδιαίτερα ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, παρά την καθολική αναγνώριση της σπουδαιότητας της επέκτασής του, ως βασική υποδομή στην αποκέντρωση του μητροπολιτικού αστικού κέντρου των Αθηνών και της συμβολής του στην ανάπτυξη περιφερικών κέντρων όπως η Αργολίδα και η Αρκαδία. Δυστυχώς ο σχεδιασμός επέκτασης του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ακολουθεί μονοδιάστατη πολιτική και όχι πολιτική παράλληλης επέκτασης σε περισσότερους Νομούς, με αποτέλεσμα να έχουμε επέκταση στον άξονα Αθήνας -Κορίνθου-Κιάτου, αλλά να μην σχεδιάζουμε την επέκταση και σε άλλους Νομούς όπως η Αργολίδα και η Αρκαδία, που αποτελούν έναν κατ' εξοχήν Πολιτιστικό-Τουριστικό και Δημοφιλέστατο Προορισμό των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.

Αντ' αυτού προτιμήθηκαν επενδύσεις στο απαρχαιωμένο υπάρχον δίκτυο του ΟΣΕ, οι οποίες ΑΠΕΤΥΧΑΝ τόσο από Οικονομικής όσο και από Τεχνικής πλευράς και είχαν ως αποτέλεσμα την πρόσφατη ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της λειτουργίας της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου, Άργους, Τρίπολης Καλαμάτας, μετά και από το τραγικό δυστύχημα στον Αχλαδόκαμπο που στοίχισε και σε ανθρώπινες ζωές, αποδεικνύοντας δυστυχώς στην πράξη την ακαταλληλότητα του έργου. Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρως ακατανόητη επένδυση ύψους περίπου 70 εκατ. € από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ, γεγονός για το οποίο θα πρέπει να επιλυφθεί και η δικαιοσύνη σε σχέση με το κατά πόσο υπήρξε διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Ως Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών συμμεριζόμαστε την πρόταση και το Πάγιο Αίτημα όλων των Θεσμικών Φορέων των Νομών Αρκαδίας και Αργολίδας για επέκταση του Προαστιακού προς τους δύο νομούς διότι θα εξασφαλίσει στους Πολίτες των δύο νομών ασφαλέστερα και οικονομικότερα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, θα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, με την μείωση της χρήσης Αυτοκινήτων, θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στις επωφελούμενες περιοχές.

-ΟΙ-
ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου