Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Καταρρέει η χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα της Δυτικής Θεσσαλίας!

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ. 2154
Ημερομ. Κατάθεσης 30.11.11


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Κύριε Υπουργέ,

Ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Θεσσαλίας, στην χρηματοδότηση του οποίου συμμετέχει τόσο το Ελληνικό Δημόσιο με 500 εκ. € όσο και οι τράπεζες με ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 800 εκ. €. Πρόκειται για κατασκευή 175 χιλιομέτρων νέου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος διασχίζοντας την Κεντρική Ελλάδα θα συνδέσει την ΠΑΘΕ (Οδικός άξονας Πατρών - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων) με την Εγνατία Οδό, πράγμα που σημαίνει ουσιαστικά την ένωση της Νότιας Ελλάδας με την Θεσσαλία, την Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο μέσω μιας εναλλακτικής διαδρομής και χωρίς την χρήση της ΠΑΘΕ, γλυτώνοντας τους οδηγούς από περιττά χιλιόμετρα αλλά και χρόνο. Επιπλέον η κατασκευή του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου θα συμβάλλει καθοριστικά στην εξάλειψη της απομόνωσης καθώς και στην ισόρροπη ανάπτυξη των Νομών της Δυτικής Θεσσαλίας και ειδικότερα των Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων.
Δυστυχώς όμως, αυτό το σημαντικότατο και τεράστιας ζωτικής σημασίας έργο για τους Νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων, τους τελευταίους μήνες έχει βαλτώσει και περιπέσει σε χειμερία νάρκη, με ευθύνη της Κυβέρνησης από την μια λόγω υποχρηματοδότησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και των τραπεζών από την άλλη, λόγω κήρυξης στάσης πληρωμών με απώτερο στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των επιτοκίων των κεφαλαίων τους. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα έργο φάντασμα.
Πρόσφατα δημοσιεύματα στον Αθηναϊκό τύπο αλλά και στο διαδίκτυο, τα οποία ουδέποτε διαψεύστηκαν από την Κυβέρνηση, κάνουν λόγο για τερματισμό του οδικού άξονα Ε-65 στην Καλαμπάκα και ακύρωση της κατασκευής του τμήματος Καλαμπάκας-Παναγίας λόγω έλλειψης χρημάτων, δεδομένου ότι τον εν λόγω κομμάτι είναι το πιο κοστοβόρο του έργου και απλά η επίκληση της εκκρεμότητας στο Συμβούλιο Της Επικρατείας από την Κυβέρνηση δεν είναι παρά η πρόφαση για την μη εκτέλεση του εν λόγω τμήματος, διότι μπορεί να υπάρξει εναλλακτικός σχεδιασμός χάραξης που να ξεπερνάει και να υπερβαίνει τα τυχόν περιβαλλοντικά εμπόδια της περιοχής. Ενδεχόμενη μη κατασκευή του τμήματος Καλαμπάκας-Παναγίας θα οδηγήσει τα χωριά της περιοχής σε συνέχιση της αναπτυξιακής απομόνωσης τους, μια ανησυχία που μεταφέρθηκε από τους κατοίκους των χωριών αυτών και στον Συντονιστή των «Ελεύθερων Πολιτών» του Νομού Τρικάλων, Χρήστο Ευσταθίου.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να αρχίσουν ξανά οι εργασίες του οδικού άξονα κεντρικής Ελλάδας Ε-65 το συντομότερο δυνατόν, ώστε να απορροφηθούν και οι άνεργοι που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της αναστολής των εργασιών;
2. Προτίθεστε να ασκήσετε πιέσεις προς τις τράπεζες προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα και σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό την χρηματοδότηση του έργου, τη στιγμή μάλιστα που η Κυβέρνηση πρόσφατα αύξησε τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου προς τις τράπεζες από 30 δις € σε 60 δις €;
3. Εγγυάστε ότι ο οδικός άξονας Ε-65 θα συνδεθεί με την Εγνατία Οδό τερματίζοντας στο ύψος της Παναγίας, πράγμα που σημαίνει ότι το τμήμα Καλαμπάκα-Παναγία θα κατασκευαστεί κανονικά, έστω και αν απαιτηθούν κάποιες αλλαγές στην χάραξη προκειμένου να ξεπεραστούν οι όποιες αντιρρήσεις του Συμβουλίου Της Επικρατείας;
4. Ποιο είναι το αναπτυξιακό σας σχέδιο για την Θεσσαλία; Η εκμηδένιση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων το εξυπηρετεί; Τελικά όλη η μέριμνα της κυβέρνησης θα είναι η εξασφάλιση της τρίμηνης δόσης και της συλλογής φόρων για τους παμφάγους δανειστές μας;

-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου