Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Να καλυφθούν νοσηλευτικά και φαρμακευτικά οι ανασφάλιστοι και οι οικονομικά αδύναμοι

(Πρακτικά της συζήτησης στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχετικά με τον αποκλεισμό των ανασφάλιστων και οικονομικά αδύναμων από νοσηλευτική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη)
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ακούγοντας, κύριε Πρόεδρε, τη δημόσια συζήτηση για την ανάγκη μιας πολιτικής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές μας, που πραγματικά το επόμενο διάστημα κρίνεται ότι είναι μείζονος σημασίας, ανέτρεξα στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο -όπου έχω καταθέσει κατά καιρούς ερωτήσεις και προς τη Βουλή, αλλά και προς τους Υπουργούς-
και διαπίστωσα ότι η αναθεώρηση μιας συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης, της 139491/2006, όπου καθόριζε τον τρόπο, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο νοσηλευτικό σύστημα και στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων και οικονομικά αδύνατων πολιτών -έτσι τιτλοφορούνταν αυτή η ΚΥΑ- καθορίζει και διαμορφώνει γιατί είναι μείζον ζήτημα αυτή η διαπραγμάτευση που συζητάμε όλοι και γιατί πρέπει να είναι ουσιαστική και πολιτική και όχι επικοινωνιακού τύπου, που πολύ φοβούμαι ότι αρέσκονται να κάνουν οι Υπουργοί και η Κυβέρνηση.
Το λέω αυτό, κύριε Κεγκέρογλου, γιατί καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι αυτή η ερώτηση που σας θέτω σήμερα, μπαίνει στον πυρήνα ενός μεγάλου προβλήματος που συναντώνται -σε αυτό το πρόβλημα- το ελληνικό κράτος το οποίο έχει τεράστια προβλήματα, όπως είναι μία ΚΥΑ η οποία έθεσε ζητήματα που χιλιάδες συμπολίτες μας δεν μπορούν να τα προσεγγίσουν και να τα λύσουν, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να υπάρξει μία καινούργια επιτροπή η οποία θα εξετάσει πώς θα διορθωθεί αυτή η ΚΥΑ. Και η Επιτροπή, η οποία διορίσθηκε στις 2 Μαΐου του 2013 -έχω εδώ την απόφαση διορισμού της- έπρεπε σε ένα μήνα να δώσει το πόρισμά της. Έχουν περάσει, ήδη, έξι μήνες. Το μεγαλείο του ελληνικού κράτους!
Το θέμα, τώρα, είναι το εξής: Πίσω από αυτήν τη χαρακτηριστική ανεπάρκεια του δημόσιου τομέα, των μηχανισμών του ελληνικού κράτους, μήπως κρύβεται η πολιτική αδυναμία, η προσπάθεια, δηλαδή, να κρυφθεί η πολιτική ηγεσία, αφήνοντας αυτήν την Επιτροπή να μην ολοκληρώσει το έργο της;
Οπότε, λοιπόν, η ΚΥΑ μένει όπως ήταν, με αποτέλεσμα χιλιάδες συμπολίτες μας να μην έχουν πρόσβαση στο ιατροφαρμακευτικό και νοσηλευτικό σύστημα και να βρισκόμαστε το 2013 να συζητάμε ότι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών μας βρίσκονται εκτός νοσηλευτικού και ιατροφαρμακευτικού συστήματος. Φαύλος κύκλος, θα μου πείτε.
Άρα, λοιπόν, εγώ σήμερα περιμένω από εσάς δύο συγκεκριμένες απαντήσεις:
Πρώτον, αν αυτή η Επιτροπή -την οποία προφανώς γνωρίζετε και είναι υπό την εποπτεία της πολιτικής ηγεσίας- θα τελειώσει το έργο της και θα μας δώσει συγκεκριμένες προτάσεις πώς πρέπει να αναθεωρηθεί η Υπουργική Απόφαση.
Δεύτερον, ποιες είναι αυτές οι προτάσεις -αν υπάρχουν- και πότε θα εφαρμοστεί αυτό; Αύριο; Τη Δευτέρα; Την Τρίτη;
Περιμένουμε, λοιπόν, να μας πείτε συγκεκριμένα πράγματα, ώστε στη δευτερολογία μου να πω την άποψή μας ως Δημοκρατική Αριστερά για το πώς μπορούμε -ειδικά τώρα που βιώνουμε τα πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης, πέρα από τις αβελτηρίες του ελληνικού κράτους- όλα αυτά τα προβλήματα να τα προσπεράσουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Ευχαριστούμε, κύριε Οικονόμου.
Το λόγο έχει τώρα ο κύριος Υπουργός για τρία λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
«Βιβλιάριο ανασφάλιστου και οικονομικά αδύνατου πολίτη». Ο θεσμός αυτός λειτουργεί με βάση -όπως αναφέρατε- την ΚΥΑ του 2006. Έγινε μία προσπάθεια αναθεώρησης το 2010, η οποία, όμως, δεν κατέληξε. Το Μάιο του 2013 συστήθηκε εκ νέου επιτροπή, προκειμένου να συμπληρώσει, να αναθεωρήσει, να βελτιώσει, τις διατάξεις της συγκεκριμένης ΚΥΑ.
Γιατί έχουμε ανάγκη βελτίωσης; Οι λόγοι είναι, κυρίως, δύο: Οι αυξημένες ανάγκες λόγω της αύξησης των ανασφάλιστων και η μη υπαγωγή συγκεκριμένων κατηγοριών που έχουν να κάνουν με ασθένειες, προβλήματα υγείας, που δεν περιλαμβάνονταν -και δεν περιλαμβάνονται- στη σημερινή ΚΥΑ.
Εγώ, όπως γνωρίζετε, ανέλαβα ουσιαστικά τον Ιούλιο. Η Γενική Γραμματεία Πρόνοιας είναι στην ευθύνη των αρμοδιοτήτων μου και η Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης είναι η αρμόδια υπηρεσία.
Στις 22 Αυγούστου συγκάλεσα την Επιτροπή, υπό την προεδρία μου, η οποία είχε πραγματοποιήσει ήδη συνεδριάσεις και είχε επεξεργαστεί τα θέματα. Σ' αυτήν τη συνεδρίαση, η οποία ήταν καθοριστική, ξεκαθαρίσαμε τη διεύρυνση σε σχέση με το ζήτημα των ασθενειών προκειμένου να καλύψουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που είχαν τις υπόλοιπες προϋποθέσεις, αλλά δεν περιλαμβάνονταν στον πίνακα των ασθενειών που καλύπτονταν. Ξεκαθαρίσαμε τα ζητήματα της διαδικασίας και τι τροποποίηση θα κάνουμε στον τρόπο έκδοσης του βιβλιαρίου, γιατί όπως ξέρετε -ή αν δεν ξέρετε, να σας πληροφορήσω- υπήρχε τριμελής Επιτροπή, στην οποία συμμετείχε και εκπρόσωπος των ΔΟΥ, αλλά από ένα σημείο και μετά αποσύρθηκαν αυτοί οι εκπρόσωποι και αντικαταστάθηκαν από οικονομικούς υπαλλήλους. Συζητήσαμε τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη δυνατότητα κάλυψης και άλλων κατηγοριών που είναι ή δεν είναι ασφαλισμένοι. «Ανασφάλιστοι» είναι ο όρος. Και ανασφάλιστους μπορούμε να καλύψουμε με αυτήν την ΚΥΑ.
Υπάρχει, όμως, μια γκρίζα ζώνη, όπως αναφέρεται στην ερώτηση, παραδείγματος χάρη οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ, οι οποίοι έχουν σταματήσει τη δραστηριότητα τους. Βεβαίως απαιτείται και ο συνολικός εκσυγχρονισμός του συστήματος, ούτως ώστε να υπάρχει διαφάνεια, να υπάρχει αντικειμενικότητα και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη παρέμβαση αυτού του σημαντικού θεσμού, ο οποίος καλύπτει κοινωνικές ανάγκες.
Μετά τη συνεδρίαση αυτή το Υπουργείο Υγείας, αρμόδιο για τις ασθένειες -διότι η Επιτροπή δεν έχει την αρμοδιότητα αυτή επιστημονικά, είναι ουσιαστικά Διοικητική Επιτροπή, το Υπουργείο Οικονομικών, το Εσωτερικών, το Εργασίας και το Υγείας- ανέλαβε την επεξεργασία στο κομμάτι των ασθενειών προκειμένου να κλείσει αυτό το κεφάλαιο.
Είμαστε στο τελικό στάδιο που έχει να κάνει με την κατάληξη για τα θέματα που θα περιληφθούν στην ΚΥΑ και τις προβλέψεις, οι οποίες θα υπάρχουν. Περιμένουμε ακόμα την τελική απάντηση του Υπουργείου Υγείας, το οποίο εργάστηκε σ' αυτά τα οποία ανέλαβε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Θα τα πείτε και στη δευτερολογία σας.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Στην δευτερολογία μου θα σας πω συγκεκριμένα τι περιλαμβάνεται και ποια αναθεώρηση θα υπάρχει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Κύριε Οικονόμου, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ευχάριστα ακούγεται ότι αυτός ο κυκεώνας συνεδριάσεων και διαδικασιών μπορεί να έχει ένα τέλος. Φυσικά δεν είναι προσωπική ευθύνη του κ. Κεγκέρογλου, ο οποίος ανέλαβε μετά από τη σύσταση της Επιτροπής, η οποία ήδη είχε βαλτώσει.
Η συνεδρίαση του Αυγούστου έδωσε μια ώθηση. Έχουμε, όμως, κύριε Υπουργέ, Οκτώβριο και πάμε για Νοέμβριο. Γι' αυτό λέω ότι χρειάζεται ένα χρονοδιάγραμμα. Σε αυτήν τη χώρα δεν βάζουμε χρονοδιαγράμματα. Πρέπει να μπει ένα χρονοδιάγραμμα. Περιμένουμε, δηλαδή, στη δευτερολογία σας να ακούσουμε ένα χρονοδιάγραμμα.
Ξέρετε δεν είναι θέμα τυπικό, διοικητικό, έτσι ώστε να βάλουμε ένα στόχο απλά για να τον φτάσουμε, ο οποίος δεν έχει κανέναν απόηχο και καμμία αντανάκλαση στην κοινωνία. Αντιθέτως ειδικά αυτή η αναθεώρηση της ΚΥΑ, της Υπουργικής Απόφασης του 2006, είναι κρίσιμη.
Αναφέρω στην ερώτησή μου -και εσείς, όμως, το δεχτήκατε και νομίζω ότι είναι λογικό να το δεχτείτε- ότι υπάρχουν πλέον γκρίζες ζώνες ανασφάλιστων, που πολύ καλά το ξέρετε. Κάναμε και τη σύσκεψη και την επαφή στο Υπουργείο Εργασίας. Η αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Αριστεράς έθεσε σε εσάς και στον Υπουργό, στην πολιτική ηγεσία την πρόταση νόμου, που καταθέσαμε για το μεγάλο ζήτημα των ανασφάλιστων ουσιαστικά ασφαλισμένων από τον Οργανισμό Ελευθέρων Επαγγελματιών.
Μιλάμε για τους χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες που λόγω της οικονομικής κρίσης βρίσκονται στη δυσχερή θέση να μην έχουν πρόσβαση στο νοσηλευτικό και φαρμακευτικό σύστημα της χώρας.
Είναι ζήτημα κρίσιμο. Είναι ζήτημα κοινωνικής συνοχής. Είναι ζήτημα κοινωνικής ισορροπίας. Καταλαβαίνετε, δηλαδή, ότι δεν είναι ένα τυπικό θέμα να κάτσουμε να μεμψιμοιρήσουμε ή να βάλουμε κακή βαθμολογία στις επιδόσεις μιας διοικητικής ομάδας, η οποία αστόχησε και τον ένα μήνα τον έχει κάνει έξι μήνες. Κακό και αυτό, δεν λέω...
Όμως, πραγματικά πρέπει να ολοκληρωθεί η συνεδρίαση της Επιτροπής, η οποία διορίστηκε τον Μάιο και να υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες θα δούμε και θα κρίνουμε, κύριε Υπουργέ. Διότι καταλαβαίνετε ότι και οι δικές σας προτάσεις πρέπει να απαντούν στα ζητήματα της διεύρυνσης των κοινωνικών ομάδων και των προσώπων που μπορεί η ελληνική πολιτεία να καλύψει, έτσι ώστε να μην βρισκόμαστε το 2013 -και πηγαίνοντας στο 2014- στην τραγική και δυσάρεστη θέση να λέμε ότι έχουμε ανασφάλιστους ανθρώπους, δηλαδή ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση στο νοσηλευτικό σύστημα και δεν μπορούν να πάρουν το φάρμακό τους.
Θα σας αναφέρω μια λεπτομέρεια την οποία, γνωρίζοντας ότι θα γίνει αυτή η συζήτηση στη Βουλή, μου ανέφεραν από το Γραφείο Πρόνοιας του Δήμου Παλλήνης. Πρόκειται για έναν κεντρικό Δήμο της Ανατολικής Αττικής. Και σας το αναφέρω για να το έχετε υπ' όψιν σας, αφού προΐσταστε και της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας. Αυτή τη στιγμή η Παλλήνη έχει ουσιαστικά έναν τεράστιο όγκο, γιατί το παλιό νομαρχιακό γραφείο της Ανατολικής Αττικής δεν δουλεύει και το περιφερειακό είναι υποστελεχωμένο. Κι έρχονται πέντε υπάλληλοι του Δήμου Παλλήνης να καλύψουν όχι το Δήμο Παλλήνης μόνο, αλλά όλη την Ανατολική Αττική. Σας το αναφέρω αυτό το γεγονός, γιατί είναι και η εκλογική μου Περιφέρεια.
Σας φέρνω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, για να καταλάβετε ότι η αναδιοργάνωση και η αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα -που ακούμε με μεγάλη έκπληξη αυτή τη στιγμή να γίνεται οριζοντίως κι όχι με αξιολογήσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά- αφήνει γυμνή ουσιαστικά μια τεράστια Περιφέρεια όπως αυτή της Ανατολικής Αττικής με κοντά ένα εκατομμύριο πληθυσμό. Υπάρχει ένα δημοτικό γραφείο με μόνο πέντε άτομα που πρέπει να ανταπεξέλθει σε προνοιακό επίπεδο και σε επίπεδο κάλυψης των ανασφάλιστων και των οικονομικά αδυνάτων, χιλιάδων περιπτώσεων...
Βάλτε και αυτή την παράμετρο, λοιπόν, στη σκέψη σας και στο σχεδιασμό σας, ώστε να ολοκληρωθεί σύντομα σας παρακαλώ. Περιμένουμε και εμείς τη δική σας συμβολή, γιατί γνωρίζουμε την ευαισθησία σας και την ιδιαίτερη προσέγγιση που έχετε σε αυτά τα ζητήματα. Έχετε θητεύσει ξανά στο χώρο του Υπουργείου Εργασίας και γνωρίζετε πως λειτουργεί. Και θα πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, έτσι ώστε στο επόμενο διάστημα να δούμε μήπως μπορέσουμε να καλύψουμε τέτοιες τεράστιες κοινωνικές τρύπες, που αφορούν την κοινωνική προστασία αδύναμων κοινωνικών ομάδων.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κ. Βασίλειος Κεγκέρογλου για τρία λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ' αρχήν, για το  θέμα του Δήμου και των υπηρεσιών υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο που μπορούν, όμως, οι δήμοι να ζητήσουν την αρμοδιότητα και να την πάρουν. Αυτό για τους δήμους που εξυπηρετούνται σήμερα από άλλο δήμο στα πλαίσια μητροπολιτικών δραστηριοτήτων.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι ο μόνος δήμος σε όλη την Αττική.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Δεν υπάρχει άλλος δήμος εννοείτε. Ο δήμος αυτός, λοιπόν, είναι αρμόδιος για την έκδοση του βιβλιαρίου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Και έχει φορτωθεί...
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Να πω πληροφοριακά ότι, σήμερα ο αριθμός των βιβλιαρίων που ισχύουν -έκδοση και θεώρηση, γιατί δεν είναι εσαεί το βιβλιάριο του ανασφάλιστου- είναι περίπου εκατόν είκοσι χιλιάδες. Άρα, δεν ισχύει η μηδενιστική αντίληψη ορισμένων -και δεν αναφέρομαι στη συζήτηση τη δική μας- ότι το κράτος απουσιάζει ή ότι κατέρρευσε το κράτος πρόνοιας. Το ακούμε πολλές φορές αυτό. Εκατόν είκοσι χιλιάδες βιβλιάρια ανασφάλιστων με τη διαδικασία την οποία γνωρίζουμε.
Εγώ επαναλαμβάνω ότι είμαστε στο τελικό στάδιο και πως τα θέματα είναι συγκεκριμένα.
Τι μπορώ να πω σήμερα:
Κατ' αρχήν, δημιουργούμε Ενιαίο Ηλεκτρονικό Μητρώο, το οποίο θα αφορά τα βιβλιάρια ανασφάλιστων και αδύναμων οικονομικά πολιτών. Θα περνάνε σε ενιαίο μητρώο, το οποίο θα τηρείται σε κάθε δήμο για τα δικά του βιβλιάρια και βεβαίως κεντρικά στη Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης. Είναι απαραίτητο αυτό.
Μέχρι το 2012 που έγινε η απογραφή, στην οποία αναφέρομαι, με τα εκατόν είκοσι χιλιάδες βιβλιάρια, όπως διακυμάνθηκε μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε καν η γνώση για το πόσα βιβλιάρια εκδίδονταν από κάθε υπηρεσία.
Δεύτερο θέμα είναι ο τρόπος έκδοσης. Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου θα εκδίδει το βιβλιάριο σύμφωνα με τα κριτήρια που θα περιλαμβάνονται στην ΚΥΑ και αν υπάρχει ζήτημα ένστασης για μη έκδοση βιβλιαρίου, θα προβλέπεται δεύτερο στάδιο κρίσης, όπου τριμελής επιτροπή, που θα αποτελείται από έναν επιστήμονα κοινωνικής εργασίας ή αντίστοιχης ειδικότητας, έναν οικονομικό υπάλληλο του δήμου ή της περιφέρειας και έναν εκπρόσωπο της αρμόδιας υπηρεσίας, θα κρίνει σε δεύτερο βαθμό.
Προχωράμε σε ένα σημαντικό ζήτημα που έχει να κάνει με την άρση ανισοτήτων ανάμεσα σε κατηγορίες. Και αυτό θα αντιμετωπιστεί με την ΚΥΑ.
Για τα εισοδηματικά κριτήρια, η διατήρησή τους αρκεί, γιατί έχουν μειωθεί τα εισοδήματα. Αυτό στο οποίο θα προσπαθήσουμε να καταλήξουμε θα είναι το πραγματικό εισόδημα και όχι αυτό που υπολογίζεται πολλές φορές με την αντικειμενική δαπάνη.
Έχουμε επίσης το ζήτημα που έχει να κάνει με την εξατομίκευση περιπτώσεων που θα πρέπει να περιλαμβάνονται, αν δεν καλύπτουν μεν τα άλλα κριτήρια, αλλά χρήζουν νοσοκομειακής περίθαλψης, σύμφωνα με τον πίνακα που σας είπα ότι επεξεργάζεται το Υπουργείο Υγείας, τον οποίο και θα μας δώσει με επιστημονική τεκμηρίωση.
Βεβαίως, θα πρέπει να δούμε και το θέμα του καθορισμού της χρηματοδοτικής στήριξης του προγράμματος. Πρέπει να σας πω ότι σήμερα οι προϋπολογισμοί των νοσοκομείων είναι αυτοί οι οποίοι έχουν το βάρος.
Προχωρώντας στο θέμα που θέσατε, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί σε άλλο επίπεδο για το ασφαλιστικό ταμείο ή για τα ασφαλιστικά ταμεία ποιος θεωρείται ασφαλισμένος και ποιος ανασφάλιστος.
Εμείς προτιθέμεθα να έχουμε διάταξη που θα αφορά αυτούς που κλείνουν οι επιχειρήσεις τους, ανεξάρτητα αν οφείλουν στο ασφαλιστικό ταμείο. Θα αφορά, όμως, αυτούς που κλείνουν οι επιχειρήσεις τους και όχι αυτούς που συνεχίζουν τη δραστηριότητα. Δεν μπορούμε αυτούς να τους εντάξουμε.
Φανταστείτε να εντάξουμε όλους όσους δεν μπορούν να το κάνουν αυτό. Δεν θα λειτουργήσει. Θα χάσουν τη δυνατότητα και οι πλέον αδύναμοι, που σήμερα εντάσσονται.
Άρα, εφόσον ξεκαθαριστεί αυτό το θέμα, αυτοί οι οποίοι διακόπτουν το επάγγελμα πλέον μπορούν, αν πληρούν τα υπόλοιπα κριτήρια, να ενταχθούν. Αυτή είναι η μέχρι στιγμής επεξεργασία.
Για το ζήτημα των υπόλοιπων, θεωρώ ότι προτάσεις που έχουν κατατεθεί και από τη ΔΗΜΑΡ και από τη Νέα Δημοκρατία και από το ΠΑΣΟΚ και από τον ΣΥΡΙΖΑ, από όλους, καθώς και η αγωνία να δούμε τι θα κάνουμε, είναι ζήτημα μιας ρεαλιστικής αντιμετώπισης του ζητήματος των ρυθμίσεων, που είναι μια άλλη κουβέντα που ξεφεύγει από τους ανασφάλιστους. Υφίσταται, όμως, θέμα που πρέπει να το δούμε.
Κλείνοντας, πρέπει να σας πω ότι, όταν ολοκληρωθεί η απάντηση από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας και καταλήξει, εμείς θα έχουμε ετοιμάσει την ΚΥΑ μέσα στον επόμενο μήνα και θα την αποστείλουμε στα συναρμόδια Υπουργεία.
Τα συναρμόδια Υπουργεία, εκτός από το Υπουργείο Εργασίας, είναι το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας.
Επομένως, η ΚΥΑ θα αποσταλεί για συνυπογραφή στα αρμόδια Υπουργεία μέχρι τέλος Νοεμβρίου, για να έχουμε και μια ημερομηνία.
Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι δεν λειτουργούν οι επιτροπές και η έκδοση βιβλιαρίου με τα κριτήρια τα οποία ισχύουν ή με τις διευκρινίσεις που δίνουμε κάθε φορά για να ξεκαθαρίζονται ζητήματα που είναι αδιευκρίνιστα.
Είναι πολύ σημαντικό το θέμα και νομίζω ότι είναι αντικείμενο επίκαιρης ερώτησης. Γι' αυτό, νομίζω ότι, αν ολοκληρώσουμε μέχρι το Νοέμβριο και ισχύσει αυτή η νέα ΚΥΑ, και κάποιοι άλλοι εκτός από τους εκατόν είκοσι χιλιάδες θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν μέσα, σύμφωνα με τα κριτήρια, στα οποία θα καταλήξουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου