Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 7533/16-03-10) που κατατέθηκε από τον Βουλευτή Περιφέρειας Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με την ασφάλεια των μαθητών της Παλλήνης κατά τις μετακινήσεις τους από και προς τα σχολεία τους, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Σ. Βούγιας, μας απάντησε ότι «η αρμόδια Υπηρεσία (Τμήμα Τροχαίας Αγίας Παρασκευής) μέσα στο πλαίσιο της γενικότερης αστυνόμευσης της περιοχής ευθύνης της, πραγματοποιεί τροχονομικούς ελέγχους στη λεωφόρο Μαραθώνος και στην οδό Λεονταρίου με εποχούμενες περιπολίες, εφαρμόζοντας την ισχύουσα νομοθεσία σε βάρος των παραβατών, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών προς και από τα σχολικά συγκροτήματα της περιοχής. Η ως άνω Υπηρεσία συνηγορεί στην λήψη οποιουδήποτε μέτρου, το οποίο θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια των μαθητών, όπως η επαρκής σήμανση (κάθετη και οριζόντια) πλησίον των σχολικών συγκροτημάτων και κατασκευή πεζογέφυρας στο ύψος του 1ου Γυμνασίου και Λυκείου Παλλήνης επί της Λεωφόρου Μαραθώνος. Σημειώνεται επίσης ότι στο 2ο Γυμνάσιο και Λύκειο της ίδιας περιοχής έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες επί της οδού Λεονταρίου, οι οποίοι δεν βρίσκονται σε λειτουργία, καθώς τα έργα δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας, μεγάλος όγκος βαρέων οχημάτων κινούνται μέσω της Αττικής οδού, αποφεύγοντας την κίνηση μέσα από την κατοικημένη περιοχή. Η τροχαία Αγ Παρασκευής τέλος έχει ήδη ζητήσει από την Νομαρχία Ανατολικής Αττικής να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η σήμανση στις οδούς πέριξ των σχολικών κτιρίων και βέβαια για την κατασκευή της συγκεκριμένης πεζογέφυρας ενώ δεν παραλείπει να πραγματοποιεί διαλέξεις σε σχολεία της περιοχής για την ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων εκπαιδεύοντας ταυτόχρονα τους σχολικούς τροχονόμους όταν ζητείται η συνδρομή της».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γ. Μαγκριώτης, από την πλευρά του, μας απάντησε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου (ΔΜΕΟ &ΔΚΕΣΟ), για το σχολικό συγκρότημα επί της Λεωφόρου Μαραθώνος στο ύψος της οδού Αθηνάς υπάρχουν και λειτουργούν 4 σηματοδοτικές εγκαταστάσεις σε συνολική απόσταση 530 μέτρων περίπου, που καλύπτουν τις ανάγκες για την ασφαλή διέλευση των πεζών και των μαθητών του σχολικού συγκροτήματος στη Λ. Μαραθώνος. Επίσης στην οδό Εθν. Αντιστάσεως στο ύψος του νηπιαγωγείου υπάρχει και λειτουργεί φωτεινή σηματοδότηση για πεζούς, ενώ στην συμβολή των οδών Λεονταρίου και Κολλεγίου υπάρχει και λειτουργεί φωτεινή σηματοδότηση για πεζούς στην οδό Λεονταρίου ενώ επί της οδού Κολλεγίου έχει υλοποιηθεί η εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης για πεζούς και σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία. Αναφορικά με το αίτημα για κατασκευή πεζογεφυρών σημειώνει ότι η κατασκευή της όποιας υπέργειας διάβασης θα απαιτούσε πρόσθετες απαλλοτριώσεις, ενώ η εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ καθώς και των εμποδιζόμενων ατόμων θα υστερούσε έναντι των υφιστάμενων επίγειων πεζοδιαβάσεων λόγω του μεγάλου μήκους των ραμπών για την άνοδο και την κάθοδο, ενώ έχει διαπιστωθεί στην πράξη ότι η χρήση των ανισόπεδων διαβάσεων είναι πολύ μικρή σε ποσοστό, ιδίως όταν δεν υπάρχουν συνθήκες τέτοιες που να καθιστούν υποχρεωτική την τη διέλευση πεζών μέσω ανισόπεδων διαβάσεων γεγονός που σημαίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση και προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες υποχρεωτικής χρήσης της προτεινόμενης πεζογέφυρας θα πρέπει να καταργηθούν οι υφιστάμενες επίγειες σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται να εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας επιλογής θέσεων ανισόπεδων διαβάσεων πεζών στους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου στα πλαίσια της οποίας θα εξεταστεί και θα διερευνηθεί η αναγκαιότητα και η δυνατότητα κατασκευής ανισόπεδων διαβάσεων πεζών στις προτεινόμενες θέσεις.
Κατόπιν και των απαντήσεων των δύο Υπουργείων είναι προφανές ότι οι επιτελείς της κυβέρνησης αναγνωρίζουν την ύπαρξη του προβλήματος αλλά παραμένουν «δεσμευμένα» προς το παρόν στις γραφειοκρατικές διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου. Είναι σαφές από την συνηγορία του αρμόδιου για την περιοχή τμήματος της Τροχαίας ότι υπάρχει ανάγκη για την κατασκευή της αιτούμενης, από τον Βουλευτή Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλη Οικονόμου, πεζογέφυρας καθώς πρόκειται για έργο που θα υπηρετεί την ασφάλεια των μαθητών κατά την μετακίνησή τους από και προς τα σχολικά κτίρια. Ο Βουλευτής αισιοδοξεί ότι τα σχολεία της Παλλήνης θα είναι ένα από τα 20 σημεία της Αττικής που θα επιλεγούν για την κατασκευή πεζογεφυρών όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας και μέσα από την απάντηση του στον Βουλευτή. Οι λεπτομέρειες και το κόστος κατασκευής είναι ζητήματα δευτερεύουσας σημασίας και η μελέτη σκοπιμότητας για το σύνολο των οδικών αξόνων του λεκανοπεδίου αποτελούν μια χρονοβόρα και πολυέξοδη διαδικασία που στην παρούσα οικονομική συγκυρία εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τα γραφειοκρατικά γρανάζια του ελληνικού δημοσίου που δεν έχουν ακόμα εξαλειφθεί παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τους τελευταίους επτά μήνες.
Ο Βουλευτής Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, εκφράζει την ικανοποίησή του για τις απαντήσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ενώ δεσμεύεται ότι θα ασκήσει τις απαραίτητες πολιτικές πιέσεις προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ώστε να επιλέξει την Παλλήνη για την κατασκευή της πεζογέφυρας πλησίον των σχολείων της πόλης. Με την βεβαιότητα ότι με τις ενέργειές του βοηθά στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού κράτους στην υπηρεσία του πολίτη θα επανέλθει στο συγκεκριμένο αίτημα της κατασκευής της συγκεκριμένης πεζογέφυρας ζητώντας από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να αντιμετωπίσει άμεσα τα γραφειοκρατικά κωλύματα αφού είναι βεβαιωμένο και από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ότι το συγκεκριμένο έργο θα βοηθήσει στην επίτευξη του μεγαλύτερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας για τις μετακινήσεις των μαθητών στην Παλλήνη.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γ. Μαγκριώτης, από την πλευρά του, μας απάντησε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου (ΔΜΕΟ &ΔΚΕΣΟ), για το σχολικό συγκρότημα επί της Λεωφόρου Μαραθώνος στο ύψος της οδού Αθηνάς υπάρχουν και λειτουργούν 4 σηματοδοτικές εγκαταστάσεις σε συνολική απόσταση 530 μέτρων περίπου, που καλύπτουν τις ανάγκες για την ασφαλή διέλευση των πεζών και των μαθητών του σχολικού συγκροτήματος στη Λ. Μαραθώνος. Επίσης στην οδό Εθν. Αντιστάσεως στο ύψος του νηπιαγωγείου υπάρχει και λειτουργεί φωτεινή σηματοδότηση για πεζούς, ενώ στην συμβολή των οδών Λεονταρίου και Κολλεγίου υπάρχει και λειτουργεί φωτεινή σηματοδότηση για πεζούς στην οδό Λεονταρίου ενώ επί της οδού Κολλεγίου έχει υλοποιηθεί η εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης για πεζούς και σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία. Αναφορικά με το αίτημα για κατασκευή πεζογεφυρών σημειώνει ότι η κατασκευή της όποιας υπέργειας διάβασης θα απαιτούσε πρόσθετες απαλλοτριώσεις, ενώ η εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ καθώς και των εμποδιζόμενων ατόμων θα υστερούσε έναντι των υφιστάμενων επίγειων πεζοδιαβάσεων λόγω του μεγάλου μήκους των ραμπών για την άνοδο και την κάθοδο, ενώ έχει διαπιστωθεί στην πράξη ότι η χρήση των ανισόπεδων διαβάσεων είναι πολύ μικρή σε ποσοστό, ιδίως όταν δεν υπάρχουν συνθήκες τέτοιες που να καθιστούν υποχρεωτική την τη διέλευση πεζών μέσω ανισόπεδων διαβάσεων γεγονός που σημαίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση και προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες υποχρεωτικής χρήσης της προτεινόμενης πεζογέφυρας θα πρέπει να καταργηθούν οι υφιστάμενες επίγειες σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται να εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας επιλογής θέσεων ανισόπεδων διαβάσεων πεζών στους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου στα πλαίσια της οποίας θα εξεταστεί και θα διερευνηθεί η αναγκαιότητα και η δυνατότητα κατασκευής ανισόπεδων διαβάσεων πεζών στις προτεινόμενες θέσεις.
Κατόπιν και των απαντήσεων των δύο Υπουργείων είναι προφανές ότι οι επιτελείς της κυβέρνησης αναγνωρίζουν την ύπαρξη του προβλήματος αλλά παραμένουν «δεσμευμένα» προς το παρόν στις γραφειοκρατικές διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου. Είναι σαφές από την συνηγορία του αρμόδιου για την περιοχή τμήματος της Τροχαίας ότι υπάρχει ανάγκη για την κατασκευή της αιτούμενης, από τον Βουλευτή Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλη Οικονόμου, πεζογέφυρας καθώς πρόκειται για έργο που θα υπηρετεί την ασφάλεια των μαθητών κατά την μετακίνησή τους από και προς τα σχολικά κτίρια. Ο Βουλευτής αισιοδοξεί ότι τα σχολεία της Παλλήνης θα είναι ένα από τα 20 σημεία της Αττικής που θα επιλεγούν για την κατασκευή πεζογεφυρών όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας και μέσα από την απάντηση του στον Βουλευτή. Οι λεπτομέρειες και το κόστος κατασκευής είναι ζητήματα δευτερεύουσας σημασίας και η μελέτη σκοπιμότητας για το σύνολο των οδικών αξόνων του λεκανοπεδίου αποτελούν μια χρονοβόρα και πολυέξοδη διαδικασία που στην παρούσα οικονομική συγκυρία εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τα γραφειοκρατικά γρανάζια του ελληνικού δημοσίου που δεν έχουν ακόμα εξαλειφθεί παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τους τελευταίους επτά μήνες.
Ο Βουλευτής Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, εκφράζει την ικανοποίησή του για τις απαντήσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ενώ δεσμεύεται ότι θα ασκήσει τις απαραίτητες πολιτικές πιέσεις προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ώστε να επιλέξει την Παλλήνη για την κατασκευή της πεζογέφυρας πλησίον των σχολείων της πόλης. Με την βεβαιότητα ότι με τις ενέργειές του βοηθά στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού κράτους στην υπηρεσία του πολίτη θα επανέλθει στο συγκεκριμένο αίτημα της κατασκευής της συγκεκριμένης πεζογέφυρας ζητώντας από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να αντιμετωπίσει άμεσα τα γραφειοκρατικά κωλύματα αφού είναι βεβαιωμένο και από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ότι το συγκεκριμένο έργο θα βοηθήσει στην επίτευξη του μεγαλύτερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας για τις μετακινήσεις των μαθητών στην Παλλήνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου