Πολλές φορές έχω αναφερθεί δημόσια στην ανάγκη δημιουργίας ενός Ενιαίου Συγκοινωνιακού Χάρτη για την Αττική. Οι παρεμβάσεις μου στην Βουλή, στον κεντρικό και τον τοπικό τύπο συγκλίνουν στην ανάγκη ενός συνολικού σχεδιασμού για την Αττική που θα καθιστά κυρίαρχα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες της Περιφέρειας, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, για τις μετακινήσεις τους.
Η σύγχρονη περιβαλλοντική πολιτική «επιβάλλει» στην πολιτεία να επενδύσει στα αστικά μέσα μεταφοράς δίνοντας μάλιστα έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς όπως είναι το τρένο, ο προαστιακός, το μετρό και το τραμ. Στα πλαίσια αυτά έχω προτείνει την καθιέρωση αστικών γραμμών λεωφορείων για όλη την Ανατολική Αττική, τα οποία θα συνδέουν τις πόλεις, τις κοινότητες και τους οικισμούς με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Επίσης έχω επανειλημμένως ζητήσει την επίσπευση των εργασιών επέκτασης του Προαστιακού για το Λαύριο, την Ραφήνα, την Νέα Μάκρη και τον Μαραθώνα , του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου μέχρι τον Άγιο Στέφανο, λεςΞΗτου Μετρό προς τα Ανατολικά και τα Δυτικά και του τραμ πέρα από την Βούλα.
Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια οι παρεμβάσεις μου στην Βουλή και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής δεν εισακούστηκαν καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν εγκλωβισμένη στον «νόμο της αδράνειας» με αποτέλεσμα τις μηδενικές παρεμβάσεις για την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη. Η προηγούμενη αδιαφορία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα σε συνδυασμό και με τα τραγικά αποτελέσματα που είχαν για το φυσικό μας περιβάλλον οι πυρκαγιές του 2007 και του Αυγούστου του 2009 έπληξαν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα του πολίτη στην Αττική.
Η δασική καταστροφή σε συνδυασμό με την ραγδαία αύξηση του πληθυσμού και την απουσία υποδομών, όπως είναι το αστικό δίκτυο συγκοινωνιών, προκαλούν ολοένα και μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση στην Περιφέρεια Αττικής.
Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευτεί να αλλάξει αυτά τα δεδομένα και ήδη έχει δείξει τα πρώτα δείγματα γραφής που αποδεικνύουν ότι δεν σκοπεύει να μείνει στα λόγια. Η δημιουργία αυτόνομου Υπουργείου Περιβάλλοντος και ξεχωριστού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αποδεικνύει την σημασία που δίνουμε στην ορθολογική και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα από τα πρώτα μέτρα που λήφθηκαν αφορούν την Αττική και την προστασία των δασών της.
Στόχος τώρα είναι να μπουν σε προτεραιότητα τα απαραίτητα έργα υποδομών, η αστική σύνδεση όλης της Αττικής, η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς και βέβαια ο ουσιαστικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής που θα στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της Αττικής και όχι στον παραλογισμό της εξυπηρέτησης των κατοίκων της Αθήνας σε βάρος των υπολοίπων.
Προσωπικά εργάζομαι καθημερινά προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω ότι παρόλες τις δύσκολες και ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις ικανές να βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων μας στην Περιφέρεια Αττικής.
Η σύγχρονη περιβαλλοντική πολιτική «επιβάλλει» στην πολιτεία να επενδύσει στα αστικά μέσα μεταφοράς δίνοντας μάλιστα έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς όπως είναι το τρένο, ο προαστιακός, το μετρό και το τραμ. Στα πλαίσια αυτά έχω προτείνει την καθιέρωση αστικών γραμμών λεωφορείων για όλη την Ανατολική Αττική, τα οποία θα συνδέουν τις πόλεις, τις κοινότητες και τους οικισμούς με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Επίσης έχω επανειλημμένως ζητήσει την επίσπευση των εργασιών επέκτασης του Προαστιακού για το Λαύριο, την Ραφήνα, την Νέα Μάκρη και τον Μαραθώνα , του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου μέχρι τον Άγιο Στέφανο, λεςΞΗτου Μετρό προς τα Ανατολικά και τα Δυτικά και του τραμ πέρα από την Βούλα.
Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια οι παρεμβάσεις μου στην Βουλή και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής δεν εισακούστηκαν καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν εγκλωβισμένη στον «νόμο της αδράνειας» με αποτέλεσμα τις μηδενικές παρεμβάσεις για την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη. Η προηγούμενη αδιαφορία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα σε συνδυασμό και με τα τραγικά αποτελέσματα που είχαν για το φυσικό μας περιβάλλον οι πυρκαγιές του 2007 και του Αυγούστου του 2009 έπληξαν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα του πολίτη στην Αττική.
Η δασική καταστροφή σε συνδυασμό με την ραγδαία αύξηση του πληθυσμού και την απουσία υποδομών, όπως είναι το αστικό δίκτυο συγκοινωνιών, προκαλούν ολοένα και μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση στην Περιφέρεια Αττικής.
Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευτεί να αλλάξει αυτά τα δεδομένα και ήδη έχει δείξει τα πρώτα δείγματα γραφής που αποδεικνύουν ότι δεν σκοπεύει να μείνει στα λόγια. Η δημιουργία αυτόνομου Υπουργείου Περιβάλλοντος και ξεχωριστού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αποδεικνύει την σημασία που δίνουμε στην ορθολογική και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα από τα πρώτα μέτρα που λήφθηκαν αφορούν την Αττική και την προστασία των δασών της.
Στόχος τώρα είναι να μπουν σε προτεραιότητα τα απαραίτητα έργα υποδομών, η αστική σύνδεση όλης της Αττικής, η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς και βέβαια ο ουσιαστικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής που θα στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της Αττικής και όχι στον παραλογισμό της εξυπηρέτησης των κατοίκων της Αθήνας σε βάρος των υπολοίπων.
Προσωπικά εργάζομαι καθημερινά προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω ότι παρόλες τις δύσκολες και ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις ικανές να βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων μας στην Περιφέρεια Αττικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου