Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

«Αναβάθμιση και αξιοποίηση του Λιμανιού του Λαυρίου».

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ.ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ.Πρωτ.
4517
Ημερομ.Κατάθεσης
3.12.13


Ερώτηση


Προς τους Υπουργούς  Ναυτιλίας και Αιγαίου , Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Οι πρόσφατες προκηρύξεις των διαγωνισμών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των άγονων γραμμών για την περίοδο 1/11/2013 – 31/10/2014 δίνουν, για πρώτη φορά, τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρίες να επιλέξουν ως λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά ή το Λαύριο. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου να μεταφερθούν σταδιακά ακτοπλοϊκές δραστηριότητες από τον Πειραιά προς το Λαύριο.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σε δηλώσεις του, που ακολούθησαν την ανακοίνωση των προκηρύξεων για τις άγονες γραμμές, καθώς και σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Ναυτιλίας, επισήμανε τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το Λαύριο ως λιμάνι αναχώρησης δρομολογίων, ιδίως αναφορικά με τις άγονες γραμμές και τόνισε ότι η δυνατότητα προς τις εταιρείες να επιλέξουν το λιμάνι του Λαυρίου έχει οφέλη, καθώς μειώνεται σημαντικά η απόσταση από τα νησιά, άρα και η κατανάλωση καυσίμου.
Το λιμάνι του Λαυρίου ως  επιβατικό λιμάνι παρουσιάζει πλεονεκτήματα όπως η γεωγραφική θέση, το μέγεθος και η ασφάλεια.
Έχει ευκολότερη πρόσβαση, ειδικά από το κεντρικό αεροδρόμιο της χώρας. Ήδη στο νέο ρυθμιστικό περιλαμβάνεται η επέκταση της Αττικής οδού μέχρι το Λαύριο. Επίσης η Ε.Ε. ενέκρινε το σχέδιο επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου προς το Λαύριο. Το σχέδιο επέκτασης προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινά από τον κόμβο του Κορωπίου, όπου υπάρχει ήδη σταθμός του προαστιακού, και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.
Τα νησιά του Αιγαίου με σημείο εκκίνησης το Λαύριο είναι κατά τριάντα μίλια πιο κοντά σε σύγκριση με τον Πειραιά και αυτό συνεπάγεται μείωση του χρόνου ταξιδιού, μείωση κατανάλωσης καυσίμου και επομένως ενδεχόμενη μείωση του εισιτηρίου.
Οι επαγγελματίες της κρουαζιέρας, οι οποίοι προτείνουν την μεταφορά μεγάλου μέρους της ακτοπλοΐας στο Λαύριο, έχουν επισημάνει για το λιμάνι του Πειραιά την έλλειψη υποδομών στο οδικό δίκτυο, τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα τόσο εισόδου και εξόδου στο λιμάνι όσο και στους δρόμους, τις δυσκολίες πρόσβασης  από τουρίστες και τις καθυστερήσεις των πλοίων να δέσουν στο μόλο λόγω αυξημένης κίνησης κατά τους θερινούς μήνες.
Με την απόφαση που ορίζει τον Πειραιά ως το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας και ενώ αποτελεί ήδη το βασικό λιμάνι ακτοπλοΐας καθώς και το βασικό εμπορικό λιμάνι της χώρας, θα ήταν μια σημαντική βελτίωση το κύριο επιβατικό λιμάνι της Αττικής να μεταφερθεί στο Λαύριο.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου απάντησε σε ερώτηση που είχε κατατεθεί στις αρχές του χρόνου, επισυνάπτοντας έγγραφο (αρ. πρωτ. 248/19-2-2013) του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (Ο.Λ.Λ.) Α.Ε., στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρονται τα παρακάτω:
·         Εντός του μήνα παραδίδεται ο Νέος Επιβατικός Σταθμός (Τομέας Ακτοπλοΐας) 2.700 τ.μ. , ο οποίος έχει δυνατότητες να εξυπηρετήσει όχι μόνο τις υπάρχουσες γραμμές ακτοπλοΐας αλλά και υπερδιπλάσιες.
·         Ως προς τη χερσαία πρόσβαση, ο Προαστιακός αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη όλων των λειτουργιών του Λιμένα. Εκτιμάται ότι η επέκταση του από το Κορωπί έως το Λαύριο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2015-2016. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η επέκταση για το τμήμα που φτάνει μέχρι την Κερατέα.
·         Όσον αφορά την ασφάλεια, εντός του 2013 δημοπρατείται έργο 43εκ. ευρώ, το οποίο θα προασπίσει τη Λιμενολεκάνη από τους νότιους – νοτιοανατολικούς ανέμους ενώ παράλληλα θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα του Λιμένα.

Με βάση τα παραπάνω,
ερωτούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Ποιά είναι τα σχέδια για την περαιτέρω αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου ώστε να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει προς όφελος τόσο των ακτοπλοϊκών εταιρειών όσο και των ταξιδιωτών;
2. Με μια σειρά σημαντικών έργων και βελτιώσεων να βρίσκονται σε εξέλιξη και την κοινή παραδοχή από όλους τους αρμόδιους των πλεονεκτημάτων που προσφέρει, προτίθενται να προχωρήσουν στην μεταφορά του κύριου επιβατικού Λιμανιού της Αττικής, ειδικά για τις Κυκλάδες και τα νησιά της άγονης γραμμής, από τον Πειραιά στο Λαύριο;
3. Δεδομένου ότι ο Ο.Λ.Λ. έχει κατασκευάσει και θέσει σε λειτουργία, εδώ και μήνες το Νέο Επιβατικό Σταθμό, υπάρχει σχεδιασμός για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου για το Λιμάνι του Λαυρίου αξιοποιώντας και στην πράξη τις δυνατότητες που προσφέρονται από το νέο έργο;
4. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται το έργο επέκτασης του προαστιακού από τον Κόμβο Κορωπίου μέχρι το Λιμάνι του Λαυρίου; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης;

5. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται το έργο για την κατασκευή συμπληρωματικών κρηπιδωμάτων κ εξωτερικών έργων με σκοπό την αύξηση της ασφάλειας και της χωρητικότητας του Λιμένα; Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία;


Ο ερωτώντες βουλευτές
Βασίλης Οικονόμου
Γρηγόρης Ψαριανός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου